Wifi repeater

Klagende pubers zorgen ervoor dat ik overweeg om een wifi repeater te kopen om betere dekking tot op de zolder te hebben.

Any tips?
Goeie ervaringen? Waar moet ik op letten?

3 likes

Als je het goedkoop wil oplossen kan je al makkelijk weg met een wifi powerline.
Internet loopt dan via stopcontact.

Duurdere maar snellere oplossing is met Mesh netwerk werken.

Zo powerline is ook ok als je op 1 plaats slecht internet hebt.

Mesh is beter als je overal grotere en betere dekking wil.

1 like

Wij hebben 1 jaar geleden verbouwd en onze woning is een stukje groter geworden, de modem/router op een andere plaats waardoor er niet overal bereik meer was.

Onze oplossing: TPLink (deco) mesh wifi systeem. 3 access points die bedraad (bekabeling in de muur) met elkaar verbonden zijn en zo communiceren.

Initieel waren deze draadloos verbonden en dat was ook al een hele verbetering. Snelheid was goed draadloos maar is nog beter bedraad. Bedraad is ook stabieler. Dus als je bekabeling hebt zou ik het zeker aanraden!

3 likes

Hier devolo powerlines. 6 adapters werken naadloos samen.

1 like

Neen, geen LAN kabels door de muren en ook geen mogelijkheid om die te leggen. Anders deed ik dat sowieso.

Op tweakers waren ze een paar maanden terug vrij enthousiast over hun mesh Wi-Fi testopstelling. Misschien daar eens hun reviews doorsnuisteren?

2 likes

Hier gebruiker van Fritz! WiFi gerief.
De setup is vrij gemakkelijk, kan via draad maar ook puur WiFi, installatie is op 1/2 knoppen drukken en heeft in 5-6 misschien 1 keer niet goed gewerkt…
https://be.avm.de/producten/mesh-wi-fi/

2 likes

Ik sta achter het antwoord van een Mesh netwerk, blij met mijn TP-link oplossing thuis

2 likes

Ook zeer tevreden over TP-link Deco.

Naast goede wifi ook handig dat er nog een paar netwerkuitgangen zitten op een TP Link, bv aan de TV kan dit wel handig zijn.
(Ik had wel nog een LAN-kabel liggen van ene kant van huis naar andere, wat wel ideaal is om het stabieler te maken, eventueel ook om te besparen op het aantal access points…)

Geen extender gebruiken, jaren zitten sukkelen.
Dan toch ff Fritz producten aangeschaft, werktals een zonnetje. Zeker ook omdat het WiFi 6 is en deze een veel beter bereik hebben.

Don’t cheap out is mij tip :slight_smile:

1 like

Hier ook heel blij met mesh (Amplifi HD). Al vele jaren oud, maar werkt nog top.

Dus als ik het goed begrijp, heb ik, bijvoorbeeld indien ik kies voor de Fritz repeater 6000, geen fritzbox nodig.

Maar wel sowieso een LAN verbinding van de huidige (Telenet) modem naar de Fritz repeater.
Als dat niet gaat, moet ik wél eerst nog de Fritzbox kopen.

Of kan die Fritz repeater 6000 ook gewoon mijn draadloos wifi signaal van de Telenet modem oppikken en versterken?

Ja, dat kan, draadloos en bedraad: FRITZ!Repeater met router van een andere fabrikant verbinden | FRITZ!Repeater 6000

1 like

Ik heb het zelf nog nooit geprobeerd want altijd een FRITZ!Box 7530 in combinatie met een of meer FRITZ!WLAN Repeater 1750E gebruikt.

1 like

Idem, zeer tevreden over mijn Mesh-netwerk met Google Wifi eitjes. Niet goedkoop, maar werkt enorm goed.

't Is maar de vraag wanneer Google dit product gaat killen natuurlijk, die kans bestaat altijd :frowning:

Aayt. Niet twijfelen en binnenkort ook niet meer sukkelen. Fritz repeater besteld.
:money_with_wings: :wind_face:

1 like

Ik moest zelf al lang mijn wifi eens zien te verlengen want mijn modem geeft zero signaal op mijn zolder, twee verdiepingen hoger. Ik heb daar wel een LAN-aansluitpunt. Ik ga binnenkort dus waarschijnlijk dezelfde tip volgen.

Net van gehoord en getest voor dit product: via Hagglezon.com kan je de automatisch de prijsverschillen tussen de regionale Amazons vergelijken.

(Het is dat Coolblue de Fritzen niet in het aanbod heeft, want goede ervaringen met klantendienst + referal via forum hadden dan in de weegschaal gelegen.)

1 like

Update: ik bestel de Fritz Repeater 3000. De maximumsnelheid van dat toestel is nog altijd meer dan genoeg en scheelt qua prijs nog wel wat met de 6000. Bovendien op dit moment (black friday?) korting op o.a. Bol.com en Amazon, kost mij vandaag 112 euro.

Hier ook tevreden Fritz gebruiker. Een 3000 en een 6000 repeater in gebruik, allen met UTP geconnecteerd. Daarnaast ook een oude Fritzbox 7590 die als mesh repeater dient, super handig.

Update: Fritz 6000 is toegekomen enwerkt perfect. Easy install. Tevreden van.

3 likes