toch maar zever.
Nieuwe technologie moet iets bijbrengen, moet revolutionair zijn…
revolutionair in form factor telt niet mee.
Anders geen adoptie op grote schaal.
all hype, smoke, mirrors, no decent usecase dat de mensheid iets bij brengt.
een eerste stap om meer money op te halen en niet meer dan dat …
Ik heb vooral veel praktische vragen.
- Moet je dan elke keer na het aan- en uitdoen van uw jas het terug opnieuw bevestigen?
- En nog erger, naargelang de dikte van uw kleding gebruik je een andere sluiting, dus dan moet je ook nog verschillende sluitingen meenemen voor als je je trui of jas wil uitdoen?
- Wat als je in een luide omgeving zit? Concert, op een bouwwerf, …
- Of net heel stil moet zijn? Kerk, theater, …
- Wat als je op dat moment geen kleding aanhebt? Het is nacht en wil iets noteren, je bent op het strand en wil iemand bellen, je komt uit de douche, …
- In al de foto’s matcht de kleur van de pin met de kleding, ziet er dat eigenlijk nog even goed uit in andere combinaties?
Wel moedig om iets nieuw te proberen, zonder dit soort initiatieven geen vooruitgang, maar dit gaat het niet worden.
Niet direct hetzelfde gevoel bij als toen ik de iPhone zag uitkomen. Presentatie stijl kan er natuurlijk ook iets mee te zien hebben. Ik denk ook dat ik persoonlijk de drempel groter zou vinden om daar iets mee te doen dan via je smartphone. Gebruik eigenlijk ook gewoon bijna nooit Siri dus misschien is het niet voor mij.
I came for opinions, I stayed for Aster zijn “toch maar zever”.
Het maffe vind ik vooral dat het een apart telefoonnummer heeft. Mensen moeten dus naar dat nummer berichten sturen, maar je kan er natuurlijk niet mee op whatsapp bv. En nadat uw pin luidop een overzicht van uw belangrijkste berichten heeft gegeven, kan je dus niet even op een deftig scherm de rest van uw berichten gaan bekijken…
Verge ook niet mals:
The AI Pin is an interesting idea that is so thoroughly unfinished and so totally broken in so many inacceptable ways that I can’t think of anyone to whom I’d recommend.
Hadden we pagers al geen jaartje of 25 vervangen door mobiele telefoons?
Flop!
https://twitter.com/JoannaStern/status/1778469290988994741?t=vtAeeF1jk5fIYLw9d1kxuw&s=19
Joanna Stern maakt er op haar manier ook gehakt van.
OG van de tech reviews komt tot dezelfde conclusie: https://www.youtube.com/watch?v=TitZV6k8zfA&ab_channel=MarquesBrownlee
Heb er ook wat blockchain/metaverse achtige vibes bij (wat MKBHD ook toelicht): ze verkopen het project als de eerste versie van iets dat binnen 10 iteraties crazy tech gaat zijn … maar nu dus totaal nog niet.
Het lijkt de R1 beter te vergaan …
Waarschijnlijk omdat ze zichzelf niet zo serieus nemen als Humane.
Ook een stuk goedkoper dus makkelijker om een “och ja” houding aan te nemen denk ik?
$200 zonder abonnement vs $700 mét abonnement is echt een groot verschil.
Volgens mij is het een kwestie van maanden voor google of apple met apps, integraties komen die de R1 obsolete maken maar ik vind het wel een leuk idee.
Zelf even getwijfeld om eentje te bestellen. Ik zat op de betaalpagina (die enkel in het chinees was), vertaald met Google lens maar uiteindelijk zei Revolut nee… 3-4 keer geprobeerd, telkens nee dus heb ik het maar zo gelaten.
Ik zou er eentje willen because Teenage Engineering
Heb zelf een R1 besteld en met al dat gedoe en de vergelijkingen met de Humane pin wel benieuwd naar. Nog even wachten tot de zomer voor hij toekomt.
Ondertussen dit gelezen… https://www.axios.com/2024/04/22/ai-earbuds-iyo-one?utm_source=daily-carnage&utm_medium=email weer een nieuw product uit het hoofd van ex-google/alphabet/moonshot als ik me niet vergis
Heb je al iets van TE? Trotse bezitter van enkele Pocket Operators hier
Heb de Playdate, en ook de OD-11: