(#282) Wat moet dringend verfilmd worden?

Deze week vertelt Smollie dat Amazon de rechten heeft gekocht op Warhammer, om er series/films van te maken.

Welk spel/boek/strip/… zou jij graag verfilmd zien?

1 like

Need For Speed Underground 2

7 likes

misschien een obscure strip maar heel hard genoten van deze comic:

God of War :heart_eyes: . Lucky me, ze zijn er al mee bezig

2 likes

Moeilijk iets te vinden waar er nog geen (geflopte) verfilming van bestaat maar zou reuze benieuwd zijn naar Lanfeust van Troy of de Trollen van Troy in film/serie! Iets in dezelfde genre als The Withcher verfilmd zou denk ik nog wel succesvol zijn.

The true story of Wario. Mario is te voor de hand liggend

1 like

Ik zou wel graag een van de boeken van W.F. Hermans verfilmd zien (Nooit Meer Slapen is al verfilmd), of Bonita Avenue van Peter Buwalda.

Qua strips: Galapagos is een straf verhaal (er is blijkbaar ook een aflevering van De Volksjury over). Ik moet Het Beest nog lezen, maar de cover ziet er alleszins zeer filmisch uit.

Bij de games zit in Zelda een heel universum aan mogelijkheden. De boardgames Frosthaven/Gloomhaven heb ik nog nooit gespeeld, maar als ik die dozen in Spelgezel zag dacht ik: jep, hier zit ook veel filmpotentieel in.

2 likes

Als kind van de jaren 80: Airwolf :helicopter:

De wereld lost te weinig problemen op met helikopters!

4 likes

De Werelden Van Aldebaran lijken me ook zeer geschikt om te verfilmen.

2 likes

Ooooeeeeh had ik nog niet eens aan gedacht maar I second this!

Gisteren zat ik ook te spelen met het idee om “Waar is Wally?” te verfilmen :joy: alleen geen idee wat de uitkomst zou moeten zijn

Niets, laat ze maar originele ideeën zoeken :-).

Misschien wat obscuur, Vampire: The Masquerade. Origineel een tabletop roleplaying game, waar ook een paar videogames op gebaseerd zijn.

1 like

Buck Danny!

2 likes

Benieuwd voor Horizon Zero Dawn, dat verhaal was best wel nice.
En lang geleden ook de boeken van de Death Gate Cycle gelezen. Genoeg materiaal voor een serie.

3 likes

Blokcitaat Gisteren zat ik ook te spelen met het idee om “Waar is Wally?” te verfilmen :joy: alleen geen idee wat de uitkomst zou moeten zijn

Onlangs deze hilarische TikTok gezien: TikTok - Make Your Day

Inderdaad ready player one zo een tof boek en flop van een verfilming vind ik

1 like

Ik heb exact hetzelfde met De wereld van Darren Shan. Megafan geweest van de boekenreeks maar de verfilming ervan was helaas rotslecht. :sweat_smile:

The long way home, een waargebeurd verhaal over een Pan Am vliegtuig dat onderweg was naar Auckland vanuit San Francisco en onverwachts één van de eerste commerciële vlucht rond de wereld maakte doordat ze niet meer terug konden vliegen omdat Japan ondertussen Pearl Harbor gebombardeerd had.

Die vliegende boten van vroeger alleen al, maken het de moeite waard :smile:

Ik heb als kind enorm genoten van Michel Vaillant en Yoko Tsuno! Ik dacht dat M. Vaillant reeds verfilmd werd, maar ik ben razend benieuwd naar Y. Tsuno!

3 likes

Boeken:

Project Hail Mary
Zou in ontwikkeling zijn met Ryan Gosling als Grace!

Tomorrow, tomorrow, tomorrow
Mooi boek, geeky onderwerp met interessante hooks

Children Of Time
Time-and-space-epos, genoeg materiaal voor een trilogie