Dit jaar, heb ik persoonlijk dikke miserie gehad met Telenet wegens hun - ondertussen beruchte - systeem overstap. Uiteindelijk, uit frustratie, overgeschakeld naar Mobile Vikings.
…
Begin dit jaar werd ik zelfstandig en vroeg ik om mijn abonnement over te zetten. Uiteraard ging dat niet zo vlot als je zou denken. De theorie luidt: eerst word je business klant en dan zeg je particulier op, maar je kan wel je user account behouden.
…
Zo gezegd, zo gedaan. Volle goeie moed naar de winkel, zodat dit in no-time gefikst zou zijn. Bij nazicht in het systeem, blijkt dat ik een business modem nodig hebt.
…
Twee weken later, komt de technieker langs. Na 5 minuten, “je modem is al business-compatibel, maar ah ik hang toch de nieuwe (volledig zelfde) op, je weet maar nooit. Normaal zal binnen de 24u, het nieuwe “internet” beschikbaar zijn.”
…
Eén week later, nog steeds geen wijziging… Even bellen, na halfuur wachtmuziek, iemand aan de lijn. “Ah, het moet nog geactiveerd worden. Ik doe dit voor je.” “Ok, merci, kan je ondertussen particulier deactiveren?” “Ja, dat doe ik.”
…
Eén maand later, één particulier factuur in de bus en één business factuurlink per mail. Particulier duidelijk nog niet stopgezet, en bij het klikken op de link voor businessfactuur, geen toegang tot de facturen op mijn account (foutboodschap:“onvoldoende toegangsrechten”).
…
Opnieuw bellen… “Ik zet particulier stop voor je, dit was nog niet gebeurd.” “Kan je daarnaast mijn toegang correct zetten?” “Oei, dat lukt niet meneer, nieuw systeem.” “Ik heb mijn facturen nodig voor mijn boekhouding en kan die niet afhalen.” “Ik verbind je door met iemand anders.”… tuut tuut tuut. (Lijn afgesloten).
…
Na nog ettelijke keren bellen, en telkens doorverbonden te worden naar jan en alleman, eindigt dit met: “we maken een ticketje, want wij kunnen dit niet fiksen wegens een overstap naar een nieuw systeem”.
…
Een beetje later, krijg ik een creditnota voor mijn particuliere account, maar wel een kost toegevoegd omdat ik de modem niet binnen gebracht heb. Die modem, die door de technieker was meegenomen.
…
Ondertussen maandelijks bellen om een duplicaat van de business factuur te krijgen voor mijn boekhoudprogramma, want ondertussen krijgen ze mijn rechten maar niet gefikst. Daarnaast krijg ik betalingsherinneringen voor de kost van de particuliere modem.
…
Uiteindelijk, naar telenet winkel geweest, in de gedachte, een fysieke persoon zal net iets meer kunnen. “Meneer, om die factuur in credit nota te veranderen, en de toegangsrechten in orde te zetten, zal je moeten bellen naar de support dienst.”
…
Ten einde raad, internet aangevraagd bij Mobile Vikings. Eenmaal in orde, telenet-modem binnengebracht in de telenet winkel en diensten stopgezet. Uiteraard, een maand later, een factuur voor de volledige maand, bleek dat deactivatie niet gelukt was wegens systeem problemen.
…
Opnieuw bellen om diensten stop te zetten, creditnota te krijgen, en een duplicaat per mail met de algemene resterende kost.
…
Eén maand later, krijg ik opnieuw de factuur voor de volledige maand met daar bovenop een kost, wegens business modem niet binnen gebracht.
…
Nogmaals bellen, doorverbonden worden, creditnota wordt gemaakt, en verstuurd via mail.
…
Wat later, opnieuw herinnering van de volledige factuur (creditnota niet in rekening gebracht). Bellen naar support. “Je zou best eerst de factuur betalen en dan terug betaling van credit nota aanvragen.”
…
Zogezegd zo gedaan. Bij aanvraag van terug betaling credit nota. “Deze credit nota zit niet in ons systeem.”
…
Uiteindelijk opgegeven om nog verder te strijden voor de terug betaling van credit nota.
Het enige goeie wat ik onthouden heb uit dit alles, is dat je nu via Messenger en Whatsapp de klantendienst kan bereiken, wat een stuk handiger is dan een online formulier.