Ik heb basic mobile vikings internet, meer dan genoeg om te streamen. Alsook, telenet tv streamen via account van m’n ouders op chromecast geen probleem
De daad bij het woord gevoegd en overgestapt van Proximus naar edpnet. De laatste prijsverhoging van Proximus (deze maand doorgevoerd) was de druppel.
Mijn werkgever bleek ook met edpnet een overeenkomst te hebben om de internetkosten rechtstreeks te vergoeden, dus dat kwam mooi uit. We gaan van een maandelijkse opleg van 27,5 naar 0 EUR en gooien het tv-abonnement buiten.
Overstap is zeer vlot verlopen. Slechts een paar minuutjes zonder internet terwijl ik de nieuwe PPPoE-credentials in mijn router aan het invullen was.
Wij hebben hier ondertussen ook de overstap gemaakt naar Edpnet. Ook door de prijs. Het was een aangename ervaring. Alles vlot gegaan. Gwn op de dag van de activatie de modem geïnstalleerd en alles was in orde. We zaten wel al op het netwerk van Proximus. We moesten dus niks nieuws van kabel binnentrekken.
We zijn ook aan het kijken om over te stappen naar edpnet. En ik lees hier wel wat mensen met ervaring met de overstap. Moet je die router bij bestellen. Of kan je ook aan de slag met een eigen router? Of een tp-link mesh netwerk ?
Hangt ervan af, op koper (VDSL) moet je een ondersteunde router gebruiken, zie Welke modems kan ik gebruiken | edpnet.be
Op fiber is het iets makkelijker: Welke routers kan ik gebruiken op mijn fiber-verbinding | edpnet.be
Langs de andere kant zijn de routers die wij (edpnet) aanbieden echt wel goed, en die werken gewoon altijd goed, en de ondersteuning door onze helpdesk is optimaal.
Same problem hier in Ledeberg. In het voorjaar vorig jaar Fiber in de straat gekregen maar tot op vandaag geen aansluiting mogelijk.
Ik heb gisteren edpnet afgesloten. Na telenet debacle bij verhuis. Geen kabel te vinden in ons huis en bij hoog & laag beweren dat er eentje was. Ze waren ook te lui om een nieuwe kabel te trekken. Nu nog wachten op de installatie. Die ik zelf ga proberen. Weet iemand wat de levertijden zijn bij edpnet?
Hey @Retlaw , dat hangt echt af van de situatie waarin je je bevindt. Heb je reeds internet via het Proximus netwerk, enkele uren, moet er nog fiber binnen getrokken worden… dan zien we soms enkele maanden
DM me gerust jouw ordernummer, dan kijk ik wel even…
Wij zitten al jaren bij Telenet met als enige reden Tv kunnen kijken en opnemen, maar sinds de VTMgo app, VRTmax App is opnemen en live tv kijken overbodig geworden.
Ik ben huidig ook aan het kijken om over te schakelen, gezien we geen tv meer abo meer nodig hebben. Wij hebben fibernet en staat op factuur voor mijn vrouw als zelfstandige.
Heb even de vergelijking gemaakt:
Huidig Telenet (Klik): 91€/maand
500mbps internet + 4g backup / gsm 15GB data
Mobile Vikings: 67€/maand
1 Gbps / gsm 15GB
Edpnet (business): 88,95€/maand
500mbps internet + 4g backup / gsm 15GB data
Edpnet (prive): 68,95€/maand
500mbps internet + 15GB
Hey!: 49€/maand
200mbps internet + 20GB
Geen idee of je Edpnet privé contract als zelfstandige kan nemen. (Want de 20€ meerkost voor 4g backup is het me niet waard)
En of Mobile Vikings (privé) als zelfstandige kan?
Heb wa schrik ook van de Mobile Vikings router.
Hey! Is duidelijk goedkoper, maar qua internet geen fiber.
Ik zou graag ook kunnen vergelijken qua upload, had je dat ook nog ergens genoteerd?
MV beweert tot 500mbps upload op fiber te halen en 40mbps op koper.
Edpnet 100mbps op fiber en 40mbps op koper.
Maar voor 20€ extra kan je wel 500mbps upload halen bij business abo.
Hey! haalt slechts 10 mbps upload.
Telenet heeft 30mbps upload.
Mobile Vikings heeft geen echt businees optie maar je kan wel gewoon BTW nummer op facturen zetten en die inbrengen.
Hey @PieterDg je kan prima als zelfstandige een ‘home’ subscription bij edpnet bestellen, dat is geen enkel probleem, je krijgt gewoon elke maand een factuur op je vennootschap.
Naar aanleiding van dit topic overgeschakeld van Mobile Vikings naar Youfone voor mobiel! Tot dusver tevreden. Meer data voor minder duiten!
Ik probeer hier al 1,5 maand een afspraak vast te krijgen voor een nieuwe aansluiting van Mobile Vikings (Proximus dus) internet. Elke keer komen ze wel weer met een ander verhaal op de proppen. En in mijn omgeving hoor ik tal van dit soort verhalen gelinkt aan Proximus.
Omdat ik zonder internet niet kan verhuizen naar mijn nieuwe woonplek, overweeg ik om een andere provider te kiezen. Waar zijn er wél goeie ervaringen met een nieuwe aansluiting, zonder de hoofdprijs voor internet te betalen?
Probeer eerst klant te worden bij Proximus (er is geen minimumcontractduur) en stap pas over naar een alternative dsl-provider wanneer je aansluiting in orde is. Idem als je Orange als provider wil: passeer eerst bij Telenet.
Ik zit bij Mobile Vikings en dat ging tot nu toe goed. Maar nu er problemen zijn door werken in mijn straat merk je wel dat je niet rechtstreeks klant bent bij de netwerkbeheerder. Hun helpdesk wordt compleet nutteloos als het over het netwerk gaat; Ze hebben geen informatie, nemen geen contact op met de netwerkbeheerder (Proximus) en geven geen compensatie.
De buurman heeft een Proximus abonnement en krijgt automatisch extra datalimiet (1000 GB!) op zijn gsm en wordt op de hoogte gehouden.
Ik zit bij Mobile Vikings, moet een hoger gsm abonnement nemen en de factuur doorsturen naar het bedrijf dat de kabel heeft beschadigd.
In hun algemene voorwaarden staat ook simpelweg:
De Viking erkent en aanvaardt evenwel dat Mobile Vikings voor de levering van de Diensten afhankelijk is van de correcte werking van het Netwerk, waarvan Mobile Vikings in haar hoedanigheid van MVNO niet de eigenaar of de licentiehouder is. Mobile Vikings is daarom niet aansprakelijk voor schade als gevolg van het geheel of gedeeltelijk, bewust of onbewust, uitvallen van, storingen in, kwaliteitsgebreken aan en/of onderhouds-, verbeterings- en/of
uitbreidingswerken met betrekking tot het Netwerk.
Ik veronderstel dat dit het geval is bij elke operator buiten de netwerkbeheerders Proximus en Telenet, maar een verschil waar ik tot nu toe geen rekening mee hield.
God damn wat een Life Hack
Also. This post never dies!
Verschillende posts gaan op inactief nadat de discussie uitgedoofd is maar deze blijft gaan!
dat is omdat de grote mannen een dubbele pet op hebben, die van telecomprovider en die van netbeheerder.
toen wij verhuisde en dus ons EDPnet abo naar een nieuwbouw wouden overzetten heb ik ook 100 telefoons moeten doen vooraleer iemand bij belgacom zijn wettelijke plicht wou doen en een raw-copper aansluiting kon boeken. ik ben zelfs naar de proximus winkel moeten gaan en telkens moeten uitleggen dat ik een aansluiting wou maar geen abonnement. dat paste blijkbaar niet in hun systeem
Dat krijg je wanneer de toezichthouder (BIPT) een tandeloze papieren tijger is.