Ik betaal eigenlijk maar voor 1 streaming service en da’s Spotify. Daar betaal ik al jaren voor, enerzijds omdat ik daar alles op terugvind waar ik qua audio (muziek en podcasts) nood aan heb en anderzijds omdat die reclame veel te irritant is .
Voor video streaming services heb ik geen betalende abonnementen lopen. Ik kijk wel naar verschillende series en films maar omdat er geen enkel centrale service is waar ik al mijn interesses op vind kan ik het niet opbrengen om daar overal voor te betalen.
7 jaar geleden werd ik eens uitbetaald voor een kleine freelance opdracht, in het joinen van een family Spotify-abonnement. Daar zit ik nog steeds in.
Verder geen streaming abonnementen: amper tijd voor tv, enkel soms wat VRT Max, VTM Go, Play Vier via de app en casten.
Betalend Netflix en Streamz. Die laatste heb ik met een promo voor een jaar afgesloten. Daarnaast pak ik af en toe eens Disney, Apple, HBO of zo, maar telkens voor een maand of 2 en dan kijk ik er intensief naar en zeg ik die weer op. Eens mijn jaarabonnement bij Streamz is afgelopen komt die in dezelfde mand
Uiteraard kijk ik ook soms naar de gratis VRT, VTM, GoPlay.
Betalend Netflix en ook App TV Basic (eigenlijk voor het voetbal, maar er is ook een catalogus van BBC First, Nat. Geog & er is ook 7 dagen terugkijken)
Daarnaast soms nog eens een maand (of 2) iets extra, nu bv prime, maar ook al HBO, Apple,… gehad
Ik kan feitelijk niet zeggen hoe ik alles kijk , maar ik betaal dus niets. Heb alleen Spotify als abonnement.
Ik vind streaming diensten te duur en te veel verschillende players. Ik zou overwegen om te betalen als ik per view zou betalen onafhankelijk van streaming platform. En dat ik geen 10tallen apps moet hebben.
Ben wel fan van de vrt max app, go play
Aan alle Spotify fans, don’t ask me why… Denk dat het ooit begonnen is omwille van integratie met google assistant (stemsturing in de wagen). Als het al ooit een argument geweest is dan vermoed ik dat dit al lang achter ons ligt maar een mens is een gewoontedier…
Jullie goede argumenten waarom ik naar Spotify zou moeten switchen (fyi vanilla android gebruiker)?
Voor muziek zit ik in een Spotify familie abo met mijn ouders dat ik betaal.
Voor video is het wat uitgebreider door versnipperde catalogus.
Netflix family account met mijn ouders, dat zij betalen. Zonder ads.
Disney plus account met mijn vriendin. Zonder ads.
HBO Max account met mijn vriendin, initiëel genomen omdat ik de 24h van Le Mans wou kijken en zij blijkbaar Eurosport hebben overgekocht. Daarna gemerkt dat hun cataloog eigenlijk echt is dus heb nu een abo met advertenties.
F1TV jaarabo, gedeeld met 2 vrienden
Ik woon dus (al even, 11 jaar om exact te zijn) niet meer bij mijn ouders en dat geeft nu wel al wat problemen voor Netflix. Wat ik me daarbij afvraag: waarom geeft Netflix geen optie om mijn account af te splitsen naar mijn eigen account? Ik kijk al 8 jaar op die account en nu moet ik plots van 0 beginnen omdat we niet (meer) mogen accountdelen?
Hoe zien ze dat juist voor kinderen die uit het huis gaan? Dat moet toch stilaan een vrij significant deel van hun userbase aan het worden zijn? En toch is de incentive om dan een eigen (betalende) account aan te maken zo fucking klein, op het brute force uitsluiten na dan.
Ik betaal voor Disney+ en Netflix. Tot voor kort ook voor Eurosport omdat die zo goed als alle tennismatchen uitzenden, maar dat is opgedoekt en nu nudgen ze me naar een HBO Max-abonnement met een add-on voor de sportwedstrijden. Ik denk dat ik die enkel tijdens de Grand Slams voor een maandje ga nemen.
Ik betaal voor Spotify en Amazon Prime (was vooral omdat ik een tijd lang veel professioneel bestelde op Amazon en ik dan snellere levering had).
Ik parasiteer daarnaast op Netflix en Streamz. En als dat niet genoeg is heb ik nog een gratis Stremio abonnement
Allen via Google TV (Chromecast).
Ik ben een live-kijker of bij F1 soms ook de dag zelf inhalen. Een week kan ik niet wachten en ik betaal met plezier 10 EUR om niet in het Frans te moeten kijken.