Deze week gaat het over de turboladers van BYD. Hoog tijd voor een EV-thread.
Ik heb sinds vorige zomer een Volkswagen ID.4 van mijn werkgever.
Laadpaal op de oprit, eveneens voorzien door het werk.
Ik moet niet vaak laden omdat ik 3 dagen van thuis werk en de andere dagen met de fiets naar kantoor rijd (ondertussen luisterend naar de beste Tech-podcast van Vlaanderen )
Tip als je een leasewagen hebt: laden tot 100%. Die 80% is goed om je batterij te sparen maar als je maar 4 of 5 jaar met een wagen rijdt dan ga je daar weinig of geen effect van merken.
Geen problemen met laden hier. Alle zelfrijdende opties (volgens het UX-principe van Wizard of Oz), ik kan zonder problemen de CC-nieuwsbrief lezen tijdens de rit.
Als enorme auto liefhebber kon ik niet wachten op deze thread! heel benieuwd naar de ervaringen hier.
Ik rij nu een 4-tal jaar met een hybride wagen. Voornamelijk voor de fiscale voordelen, minder uit groene overwegingen. (Niet dat ik het milieu niet belangrijk vind, in tegendeel). Aangezien ik een hybride heb, in een rijhuis woon, heb ik geen laadpaal voor de deur. Hierdoor wordt hij minder opgeladen dan ik zou willen.
Ik laad hem op wanneer het gemakkelijk is, ik ga er geen omwegen voor doen. Als ik ergens kom, kijk ik wel steeds of er een laadpaal (in de buurt is) maar indien niet dan is dat oké.
Zo ben ik gisteren naar de Kinepolis geweest, daar waren een aantal laadpalen, dus heb ik tijdens de film geladen.
Wanneer de batterij opgeladen is, vind ik het rijden zeker aangenaam.
Qua dagelijkse rijden ben ik wel fan van elektrische wagens. Voor de afstanden die ik gemiddeld doe, zou ik ook geen “range anxiety” hebben. De typische “maar je kan niet met de auto naar het zuiden van Franrkijk” is ook niet echt een issue.
Ik moet wel zeggen dat ik had verwacht dat in 2025 laden een stuk gemakkelijker zou zijn. Niet dat het complex is, maar er is toch wel wat variatie op de infrastructuur, hoe de paal werkt, hoe snel hij is etc.