(#359) Hoe kijken jullie YouTube?

Deze week vertellen we hoe YouTube meer op televisie dan op mobiel wordt bekijken.

Hoe kijken jullie YouTube?

• Televisie
  • Tablet
  • Smartphone
  • Computer/laptop
  • Geen YouTube :cross_mark:
0 stemmers

(Meerdere antwoorden mogen.)

Youtube addict here. Bijna 100% van m’n screentime is youtube :slight_smile:

3 likes

Idem als Robin. Veel YouTube.
Voornamelijk op mijn Laptop, picture in picture of enkel het geluid.

Tijdens lunchpauze op tv.
Soms op tablet.

Ik luister redelijk wat podcasts op YouTube (degene die ik niet in de auto luister), muziek mixes en video’s over verschillende topics. Vaak als achtergrond.

Ikzelf kijk geen YouTube, maar onze kleuter thuis wel. En dat is wel altijd op de TV, dan hebben wij er controle over.

1 like

Heel af en toe een spelinstructie-video op de tv om samen met m’n vrouw te kijken hoe we een nieuw bordspel moeten spelen.
Verder de vooral CS50 video’s van Harvard op de laptop en CinemaSins op de smartphone.

YouTube via de smartphone wel via Firefox (met extensions) om te kijken zonder reclame. Ik kan me geen wereld meer voorstellen met reclame

3 likes

Op phone/tablet via NewPipe (geen reclame en tevens media.ccc.de access).

In de browser met enkele plugins tegen reclame en voor enhanced view.

Onlangs nog eens YouTube in plain Safari gezien op de zoon zijn laptop en snap niet dat er mensen zijn deze hoeveelheid reclame verdragen. :monkey:

3 likes

Mijj adblock op Chrome blockt niet alle ads. Daarom kijk ik naar YT met Brave, rest vh surfen doe ik wel via Chrome.

1 like

htpc, dus eigenlijk niet op de tv maar de tv is wel het scherm

met snds kort een BE premium account ipv een Indische :wink:

1 like

Ik betaal voor YouTube, vervangt tevens Spotify voor mij.
YouTube dient bij mij vooral om op te zoeken hoe iets werkt/moet, gereedschap te previewen, iets bij te leren, een mening te vinden over een applicatie, soms stukjes van een trailer voor een film of serie te previewen en voor funny stuff (cat videos, etc :slight_smile: )

Interessante channels: verplaatst naar ▶ YouTube: non-tech & small channels - 25 van karel3s

voor iedereen zijn favo kanalen begint te plaatsen
 er is een topic:

1 like

:skull_and_crossbones: https://www.reddit.com/r/revancedapp/s/90PZGW33bL

Raar ik gebruik ook chrome met adblocker zonder problemen, moest wel want firefox werd te traag ineens, laatste keer was firefox wel terug snel.
Ik gebruik adblock-voor-youtube

Voornamelijk op smartphone tijdens (keuken)taakjes. Met YT Premium gebruik ik de downloads functie ook voor tijdens het fietsen (background audio).

Op computer/laptop tijdens het werken via picture-in-picture.

Voor mij is YouTube iets waar ik nooit naartoe ga, maar als ik er geraak ontdek ik dat er toch gigantisch veel héél interessante dingen op staan. Niet alleen ter ontspanning, maar, zeker ook werkgerelateerd staat er een berg info op. Mogelijks is het iets dat niet in mijn generatie zit, want, ik merk dat de “jonge gasten” daar wel héél veel meer informatie halen dan mezelf. Dus ik probeer mezelf altijd te overtuigen meer naar YouTube te gaan en dingen te leren. Mss toch ook een betalende versie nemen (kwestie van ads kwijt te geraken)

1 like

nice, ik ben een “jonge gast”

4 likes

Smartphone → YouTube Revanced (met AdBlock en SponsorBlock)

Laptop → Met AdBlocker in de browser

Revanced skipt ook intros, outros, ‘like and subscribes’, in-video sponsors etc. Echt de beste manier om YT te kijken.

2 likes

die revanced, is daar ook een iOS versie van? ik vind een youpipp revanced in de appstore maar deze heeft enkel slechte reviews..

Is revanced betrouwbaar (= geen spy- of andere slechte ware) en kan je het ook gebruiken zonder je telefoon te rooten?

Naar mijn weten geen iOS versie. Zelf al heel lang niet meer op iOS gezeten, kan je intussen wel al sideloaden misschien?