In
PFM (personal finance management) al mijn eerste avonturen gedeeld ![]()
Doorgepakt op m’n liefde voor native Mac-apps, en een applicatie gebouwd voor iets wat ik toch 2x per week doe: tech-actua verzamelen voor de podcast en nieuwsbrief.
Enter: News Cycle
- Haalt (in Feedbin) m’n nieuwsbrieven op. Ik selecteer de publicaties die relevant zijn voor Computer Club. Via een LLM kan ik de juiste stukken (= het nieuws) al uit de mail halen. Bonus is dat ook bepaalde topics, bv. crypto, kan muten.
Ik kan ook rechtstreeks nieuwsbrieven toevoegen (via PDF import).
- Het LLM (voorlopig Claude Sonnet 4.6, misschien later een lokaal model) knipt dat allemaal op in aparte nieuwsitems.
- Selecteren kan via dat hoofdscherm, maar heb ook een ‘triage modus’ waarbij ik links/rechts op keyboard gebruik om de schifting te maken.
Ik kan ook gewoon rechtstreeks een URL toevoegen aan de selectie.
- Als het tijd is om op te nemen of de nieuwsbrief te schrijven, ga ik in ‘write up modus’. Daar schrijf ik het in eigen woorden, en kan ik ook al de URL van het artikel toevoegen (handig voor nieuwsbrief). Ik kan ook het originele stuk terughalen als ik niet genoeg heb aan de samenvatting.
-
Ik krijg de actua dan in Markdown-formaat. Ik kan die ook rechtstreeks naar de passende shownotes sturen (in Notion), of toevoegen aan de nieuwsbrief (Mailcoach).
-
En dan sluit ik de cyclus af. Dan begint een nieuwe, dus na de podcast dan de nieuwsbrief. Daarvoor kijkt hij enkel naar het nieuws dat erna is verschenen.
Vorige week aan begonnen. Werkt al heel goed ![]()