(#408) Toon uw vibe coding creaties!

https://computerclub.online/afleveringen/408-gitlab-meta

Deze week vertellen we hoe GitLab all-out gaat op agentic coding.

We zijn benieuwd naar jullie vibe coding avonturen.

1 like
  1. Voor werk deze gemaakt, er is zelf link in onze productie software om klanten er naar toe te sturen.

Www.peppolscanner.be

1. Voor mezelf om mijn watchlist van series en films bij te houden deze gemaakt:

Zelf met sociaal component dat je vrienden kan toevoegen en hen films kan aanraden, en als ze film gezien hebben die jij aanrade je bericht krijgt.

1. En dan de recente personal finance app waarvan ik de github link deelde, dan kan iedereen zijn eigen database bijhouden van zijn rekeningen.
4 likes

Anderhalf jaar terug studeerapp gebouwd voor mijn dochter.

• Les opladen (pdf)
  • Wordt omgezet in kleine behapbare blokken (die rekening houden met leermoeilijkheden: lengte, beperkte distractie, witruimte tussen regels, vermijden van moeilijk of slordig taalgebruik,
) → beheersysteem voor vakken/lessen/les uitdagingen (kleinste unit om te studeren)
  • Na studie van elke lesuitdaging worden meerkeuzevragen gesteld over de geleerde inhoud → instant feedback
  • Elke les (verzameling van lessuitdagingen) wordt afgesloten met Recap blokje
  • Mogelijkheid om voor een les een open vragen test te doen. (Vragen generatie met llm. Feedback rapport met studeersuggesties ook llm gegenereerd.

Gebouwd met cursor. Mistral API voor ocr en Gemini api voor alle andere aspecten.

Tijdje publiek gezet voor proefgebruikers maar mee gestopt.

Mocht iemand ook struggelen als ouder met het samen studeren (omdat het alleen niet lukt) ik wil gerust codebase delen)

6 likes

Stefaan_prod :rofl:, zalig.

Ik heb nog geen 100% fully vibe coded apps. Ik gebruik AI wel tijdens het coden, maar laat die niet zomaar volledig los gaan

4 likes

Voor de jaarlijkse kerstbingo met de familie om te displayen op de TV
 het was belachlijk hoe snel dit ging en is ondertussen al wat maanden oud. Met de nieuwe modellen moet dat zelfs nog een pak fancier kunnen denk ik: bingo-tv

Free to use for all bingo families: wimvanhouts/BingoTV: Bingo TV is a free to use dashboard to display on you TV while playing a game of bingo with the family. It is an exercise in agent coding with Gemini Pro 3

4 likes

Geen Bingo afficionado maar voor mijn begrip dit wordt gebruikt door de host?

Yup, heeft een aantal voordelen als je bingo organiseert voor 40 man en je hebt een TV ter beschikking:

• Ge roept uw keel niet kapot
  • De bomma’s in de familie kunnen beter lezen dan luisteren (pottendoof of aan 't uitleggen met de andere bomma)
  • Na 15 nummerkes krijg je geen vragen van “Is nummerke X al geweest?” want iedereen denk dat het laatste nummerke dat hij nodig heeft altijd al geweest is en op die manier de hoofdprijs mist (bij ons meestal een rol ducktape).

Dus meer dan de moeite waard :zany_face:

Er bestaan zelfs commerciele platformen hiervoor en betalende apps
 maar één prompt en klaar is kees.

7 likes

Om onze reis voor te bereiden een app gemaakt waarmee we onze research van bezienswaardigheden makkelijk op een kaartje kunnen plotten en ik gemakkelijk de route kan opmaken en zien hoeveel reistijd er tussen 2 punten zit.

Gemaakt met Claude code, echt belachelijk hoe gemakkelijk dit ging.

(Al eerder eens gedeeld in het self hosted topic, maar sindsdien nog wat extra features.)

7 likes

Vorig jaar al een ticket reservatie systeem gemaakt voor onze toneelvereniging

De basis is gevibecoded, de finesses met het handje gedaan

Enaxi tickets

Doe geen moeite om tickets te bestellen, de voorstellingen waren vorig weekend :slight_smile:

3 likes

Voor het werk (Gentrepreneur - ondersteuning van student-ondernemers, studenten-startups & research spin-offs): kennisbank met AI chatbot - beta-versie https://gentrepreneur-kennisbank.vercel.app - kennisbank bestaat uit Notion artikels geschreven met Notion AI op basis van URL’s & pdf’s. Die artikels worden in een Upstash Vector database opgeladen & gepubliceerd met Vercel als statische pages. De AI chatbot (powered by Claude) gebruikt dan de vector waarden om antwoorden te geven op basis van de artikels met matchende waarden. Ons eigen Gentrepreneur aanbod wordt gepusht door extra weging te geven op basis van een tag. En Claude heeft expliciet de instructie gekregen om niet buiten de lijst te antwoorden.
Privé ben ik bezig met verschillende zeil-apps - o.a. een MCP app die runt in Claude Desktop & MCP server die data van het netwerk van de boot haalt zodat Claude je tactische hulp kan geven tijdens het zeilen. Hieronder 2 screenshot op basis van gesimuleerde NMEA data - het testen op een echte boot is voor binnenkort.

2 likes

Tooltje gemaakt waar je een gpx file ingooit en dan toont hij alle restaurants/snackbars die langs de route liggen. Handig als ik met mijn vriendin ga fietsen en we onderweg ergens iets willen eten.

7 likes

Welke API gebruik je daarvoor?

In :euro: PFM (personal finance management) al mijn eerste avonturen gedeeld :raised_fist:t2:

Doorgepakt op m’n liefde voor native Mac-apps, en een applicatie gebouwd voor iets wat ik toch 2x per week doe: tech-actua verzamelen voor de podcast en nieuwsbrief.

Enter: News Cycle

1. Haalt (in Feedbin) m’n nieuwsbrieven op. Ik selecteer de publicaties die relevant zijn voor Computer Club. Via een LLM kan ik de juiste stukken (= het nieuws) al uit de mail halen. Bonus is dat ook bepaalde topics, bv. crypto, kan muten.

Ik kan ook rechtstreeks nieuwsbrieven toevoegen (via PDF import).

1. Het LLM (voorlopig Claude Sonnet 4.6, misschien later een lokaal model) knipt dat allemaal op in aparte nieuwsitems.

1. Selecteren kan via dat hoofdscherm, maar heb ook een ‘triage modus’ waarbij ik links/rechts op keyboard gebruik om de schifting te maken.

Ik kan ook gewoon rechtstreeks een URL toevoegen aan de selectie.

1. Als het tijd is om op te nemen of de nieuwsbrief te schrijven, ga ik in ‘write up modus’. Daar schrijf ik het in eigen woorden, en kan ik ook al de URL van het artikel toevoegen (handig voor nieuwsbrief). Ik kan ook het originele stuk terughalen als ik niet genoeg heb aan de samenvatting.

1. Ik krijg de actua dan in Markdown-formaat. Ik kan die ook rechtstreeks naar de passende shownotes sturen (in Notion), of toevoegen aan de nieuwsbrief (Mailcoach).

2. En dan sluit ik de cyclus af. Dan begint een nieuwe, dus na de podcast dan de nieuwsbrief. Daarvoor kijkt hij enkel naar het nieuws dat erna is verschenen.

Vorige week aan begonnen. Werkt al heel goed :folded_hands:t2:

10 likes

Een webapp om eindeloos franse werkwoorden te oefenen adhv allerlei soorten parameters.

Twee jaar geleden begonnen met gewoon te coderen in Drupal, voor mijn kinderen, zodat de taal-engine en data templates eigen creatie zijn (geen AI ondersteuning wegens onbetrouwbaar).
Sinds een half jaar PHPStorm met geĂŻntegreerde Claude & Junie gebruikt om meer mogelijkheden toe te voegen.

Ik gebruik AI dus ook wel tijdens het coderen, maar stuur deze strak aan en review de aanpassingen. Doordat ik mijn code goed ken, weet ik ook wat ik +/- verwacht en waar.

Ideetjes waar ik vroeger heel veel avonduren tijd in stopte, worden nu dezelfde avond soms al gepublisht (Drupal modules).
De AI verrast me soms wel met slimme aanpassingen en neemt meestal nu de “boring stuff” over. Als ik vroeger eens techn. vast zat, vroeg ik hulp op de gekende sites (freelancer etc
) Dit is nu volledig verleden tijd.

Grtz, Serge

5 likes

Oh die is nice! Werkt het ook voor supermarkten/winkels?

Openstreetmap api dacht ik.

Zou ik wel er makkelijk kunnen bij vibecoden denk ik.

Ik DM u even.

Ik heb intussen meerdere webapps gemaakt:

• Een webapp waarmee mijn kinderen maaltafels en deeltafels tot 12 kunnen oefenen
  • Een webapp om het Arabisch alfabet te oefenen
  • Een gebruiksvriendelijke webapp voor de lokale moskee om gebedstijden te bekijken

Momenteel ben ik bezig om die webapps om te zetten naar Android-apps, zodat ik wat meer mogelijkheden heb zoals pushnotificaties en een lokale database(in principe kan dat ook via web). Alles is ad-free en werkt volledig offline en lokaal.

Wat ik heb geleerd is Kotlin in een Android context, Jetpack Compose UI en Room(SQLite database). Volledig viben doe ik niet want ik lees wel de code en zorg ervoor dat er overal tests zijn.

3 likes

Al ettelijke apps gemaakt vooral voor mij zelf:

• Strava gear component tracker (Robin’s stats for strava, maar dan meer op componenten niveau ,met een web ui in docker)
  • Strava export naar obsidian (gpx, images, data) in een markdown file die in mijn obsidian vault zit. Zo heb ik mijn data altijd ook bij mij staan
  • een gpx cataloog overview voor mijn gravel routes op een kaart te kunnen (experimenteel)
  • Een een ai-agent like assistent, telegram berichtjes versturen, afhankelijk van bericht komt dit in mijn daily note in obsidian, transcribe van youtube filmpjes, analyse van images (ocr of gewoon wat er in zit). Gewoon of snel iets te kunnen opschrijven in mijn daily note van overal.

Nog wel wat ideetjes voor wat te kunnen werken met AI op mijn obsidian, wil geen hermes-agent of openclaw gebruiken. Vind het te “zwaar”.

Zit nu in Portugal, zal in de week wat screenshots hier zetten

3 likes