https://computerclub.online/afleveringen/408-gitlab-meta
Deze week vertellen we hoe GitLab all-out gaat op agentic coding.
https://computerclub.online/afleveringen/408-gitlab-meta
Deze week vertellen we hoe GitLab all-out gaat op agentic coding.
Zelf met sociaal component dat je vrienden kan toevoegen en hen films kan aanraden, en als ze film gezien hebben die jij aanrade je bericht krijgt.
Anderhalf jaar terug studeerapp gebouwd voor mijn dochter.
Gebouwd met cursor. Mistral API voor ocr en Gemini api voor alle andere aspecten.
Tijdje publiek gezet voor proefgebruikers maar mee gestopt.
Mocht iemand ook struggelen als ouder met het samen studeren (omdat het alleen niet lukt) ik wil gerust codebase delen)
Stefaan_prod
, zalig.
Ik heb nog geen 100% fully vibe coded apps. Ik gebruik AI wel tijdens het coden, maar laat die niet zomaar volledig los gaan
Voor de jaarlijkse kerstbingo met de familie om te displayen op de TV⊠het was belachlijk hoe snel dit ging en is ondertussen al wat maanden oud. Met de nieuwe modellen moet dat zelfs nog een pak fancier kunnen denk ik: bingo-tv
Free to use for all bingo families: wimvanhouts/BingoTV: Bingo TV is a free to use dashboard to display on you TV while playing a game of bingo with the family. It is an exercise in agent coding with Gemini Pro 3
Geen Bingo afficionado maar voor mijn begrip dit wordt gebruikt door de host?
Yup, heeft een aantal voordelen als je bingo organiseert voor 40 man en je hebt een TV ter beschikking:
Dus meer dan de moeite waard ![]()
Er bestaan zelfs commerciele platformen hiervoor en betalende apps⊠maar één prompt en klaar is kees.
Om onze reis voor te bereiden een app gemaakt waarmee we onze research van bezienswaardigheden makkelijk op een kaartje kunnen plotten en ik gemakkelijk de route kan opmaken en zien hoeveel reistijd er tussen 2 punten zit.
Gemaakt met Claude code, echt belachelijk hoe gemakkelijk dit ging.
Vorig jaar al een ticket reservatie systeem gemaakt voor onze toneelvereniging
De basis is gevibecoded, de finesses met het handje gedaan
Doe geen moeite om tickets te bestellen, de voorstellingen waren vorig weekend ![]()
Voor het werk (Gentrepreneur - ondersteuning van student-ondernemers, studenten-startups & research spin-offs): kennisbank met AI chatbot - beta-versie https://gentrepreneur-kennisbank.vercel.app - kennisbank bestaat uit Notion artikels geschreven met Notion AI op basis van URLâs & pdfâs. Die artikels worden in een Upstash Vector database opgeladen & gepubliceerd met Vercel als statische pages. De AI chatbot (powered by Claude) gebruikt dan de vector waarden om antwoorden te geven op basis van de artikels met matchende waarden. Ons eigen Gentrepreneur aanbod wordt gepusht door extra weging te geven op basis van een tag. En Claude heeft expliciet de instructie gekregen om niet buiten de lijst te antwoorden.
Privé ben ik bezig met verschillende zeil-apps - o.a. een MCP app die runt in Claude Desktop & MCP server die data van het netwerk van de boot haalt zodat Claude je tactische hulp kan geven tijdens het zeilen. Hieronder 2 screenshot op basis van gesimuleerde NMEA data - het testen op een echte boot is voor binnenkort.
Tooltje gemaakt waar je een gpx file ingooit en dan toont hij alle restaurants/snackbars die langs de route liggen. Handig als ik met mijn vriendin ga fietsen en we onderweg ergens iets willen eten.
Welke API gebruik je daarvoor?
In
PFM (personal finance management) al mijn eerste avonturen gedeeld ![]()
Doorgepakt op mân liefde voor native Mac-apps, en een applicatie gebouwd voor iets wat ik toch 2x per week doe: tech-actua verzamelen voor de podcast en nieuwsbrief.
Ik kan ook rechtstreeks nieuwsbrieven toevoegen (via PDF import).
Ik kan ook gewoon rechtstreeks een URL toevoegen aan de selectie.
Ik krijg de actua dan in Markdown-formaat. Ik kan die ook rechtstreeks naar de passende shownotes sturen (in Notion), of toevoegen aan de nieuwsbrief (Mailcoach).
En dan sluit ik de cyclus af. Dan begint een nieuwe, dus na de podcast dan de nieuwsbrief. Daarvoor kijkt hij enkel naar het nieuws dat erna is verschenen.
Vorige week aan begonnen. Werkt al heel goed ![]()
Een webapp om eindeloos franse werkwoorden te oefenen adhv allerlei soorten parameters.
Twee jaar geleden begonnen met gewoon te coderen in Drupal, voor mijn kinderen, zodat de taal-engine en data templates eigen creatie zijn (geen AI ondersteuning wegens onbetrouwbaar).
Sinds een half jaar PHPStorm met geĂŻntegreerde Claude & Junie gebruikt om meer mogelijkheden toe te voegen.
Ik gebruik AI dus ook wel tijdens het coderen, maar stuur deze strak aan en review de aanpassingen. Doordat ik mijn code goed ken, weet ik ook wat ik +/- verwacht en waar.
Ideetjes waar ik vroeger heel veel avonduren tijd in stopte, worden nu dezelfde avond soms al gepublisht (Drupal modules).
De AI verrast me soms wel met slimme aanpassingen en neemt meestal nu de âboring stuffâ over. Als ik vroeger eens techn. vast zat, vroeg ik hulp op de gekende sites (freelancer etcâŠ) Dit is nu volledig verleden tijd.
Grtz, Serge
Oh die is nice! Werkt het ook voor supermarkten/winkels?
Openstreetmap api dacht ik.
Zou ik wel er makkelijk kunnen bij vibecoden denk ik.
Ik DM u even.
Ik heb intussen meerdere webapps gemaakt:
Momenteel ben ik bezig om die webapps om te zetten naar Android-apps, zodat ik wat meer mogelijkheden heb zoals pushnotificaties en een lokale database(in principe kan dat ook via web). Alles is ad-free en werkt volledig offline en lokaal.
Wat ik heb geleerd is Kotlin in een Android context, Jetpack Compose UI en Room(SQLite database). Volledig viben doe ik niet want ik lees wel de code en zorg ervoor dat er overal tests zijn.
Al ettelijke apps gemaakt vooral voor mij zelf:
Nog wel wat ideetjes voor wat te kunnen werken met AI op mijn obsidian, wil geen hermes-agent of openclaw gebruiken. Vind het te âzwaarâ.
Zit nu in Portugal, zal in de week wat screenshots hier zetten