(#408) Toon uw vibe coding creaties!

Eerste poging met iets waar ik achterliggend wel iets van ken :slight_smile: : een GS1-compliance checker omdat er een globaal redelijk aanvaarde standaard is voor barcodes, maar fabrikanten er nog altijd in slagen om zelf dingen uit te vinden / niet te voldoen aan de standaard. Momenteel nog aan het testdraaien lokaal, maar uiteindelijke doel om die ook online te gooien. Momenteel gooit Claude er nog AI tegen maar heeft eigenlijk weinig meerwaarde, is vooral meer tekst om hetzelfde te zeggen als de lokale versie die gewoon kort en bondig zegt wat er verkeerd is…

2 likes

Ik ben een webapp aan het bouwen voor onze concertorganisatie om offers voor artiesten in bij te houden. We doen dat nu in Excel en dat lukt wel, maar 't mag wat professioneler.

Het wordt al eenvoudiger omdat we nu bestaande offers als template copy-pasten. In deze webapp kan ik templates aanmaken die vervolgens snel als basis voor een nieuw offer kunnen worden gebruikt.

Daarnaast gaat dit ervoor moeten zorgen dat we, eens bevestigd en tickets te koop zijn, forecasting kunnen doen en uiteindelijk de “settlements” met de artiesten duidelijker en sneller moeten verlopen.

5 likes

Cool! Voor welke organisatie werk je?

Werken is veel gezegd (al is het best wel veel werk :sweat_smile:), 't is een uit de hand gelopen hobby.

Floodville VZW is de officiële naam die twee concepten samenbrengt: Flood Floorshows en Mendville Shows. (Subgenres in) Punk & hardcore concerten, vooral regio Antwerpen met regelmatig uitstapjes naar Kortrijk, Brussel, Gent,..

2 likes

Als ik met m’n vriendengroep uitga ben ik als man meestal in absolute minderheid. M’n twee beste vriendinnen zijn getrouwd met elkaar, andere vriendin uit de groep haar man zit meestal op zee, … we hebben bijna allemaal dochters… kortom het is meestal 10 vrouwen vs ik :stuck_out_tongue:

En zo tijdens praten over reizen kwam het naar boven dat de mental load van het voorbereidend werk om op reis te gaan altijd bij de vrouw terecht komt.

Ik deed onmiddellijk wat elke tech-enthusiast zou doen; uren en uren coden voor een oplossing die manueel in 10 minuten kan… En zo stel ik voor; PACKMATE

Een app die een valies maken makkelijker maakt.
Het werkt op basis van voorgedefineerde categoriën.
Elke categorie kan je gaan instellen als die als suggestie “per reiziger”, “één voor gans gezelschap”, “per type reiziger” (bv. voor elke baby die meegaat), of “één gedeeld vanaf er een type reiziger meegaat” (bv. categorie baby onderweg éénmaal toevoegen vanaf er een baby meegaat)

En je kan ook “packlists” maken als standaard start voor je reizen (bv. skireis met extra skimateriaal)

Zie gewoon de screenshots :wink:

Full feature list:

## Authenticatie & toegang

• **Inloggen**
  • **Uitloggen**
  • **Registreren via uitnodiging**
  • **Invite-only** — Geen open registratie; zonder uitnodiging geen account aanmaken.
  • **Inactieve gebruikers blokkeren** — Gedeactiveerde accounts kunnen niet meer inloggen.
  • **Rollen admin en user** — Beheerders hebben extra rechten; gewone gebruikers niet.
  • **Beveiligde pagina’s** — Niet ingelogd? Automatische redirect naar login.

-–

## Dashboard & navigatie

• **Dashboard** — Overzicht van actieve reizen met voortgang en status.
  • **Aftelling vertrek** — Labels zoals vandaag, morgen, over X dagen of onderweg.
  • **Voortgang op kaarten** — Ingepakte items versus totaal per reis op het dashboard.
  • **Snelle links** — Direct naar nieuwe reis, bibliotheek of admin (alleen beheerder).
  • **Bottom navigation** — Vaste menubalk: dashboard, reizen, nieuw, bibliotheek, profiel.
  • **FAB nieuwe reis** — Zwevende plus-knop voor snel een reis starten.
  • **Mobiel design** — Responsive layoutµ

-–

## Reizen — overzicht & lifecycle

• **Reizenoverzicht** — Alle eigen reizen met statusbadge en optiesmenu.£- **Reisstatussen** — Planning, actief, afgerond en gearchiveerd per reis.
  • **Reis archiveren** — Reis uit actief overzicht halen zonder te verwijderen.
  • **Reis heractiveren** — Gearchiveerde reis terug naar planning zetten.
  • **Reis verwijderen** — Reis permanent wissen na bevestiging.
  • **Reis activeren** — Status op actief; direct door naar de checklist.
  • **Reis dupliceren** — Status op actief; direct door naar de checklist.
  • **Reismetadata** — Naam, bestemming, beschrijving en vertrek-/terugreisdatum.

-–

## Reis-wizard (5 stappen)

• **Stap 1: basisinfo** — Naam, bestemming, datums en vrije notitie invullen.
  • **Start vanuit PackList** — Nieuwe reis direct vullen met een PackList-template.
  • **Stap 2: reizigers** — Handmatig toevoegen met naam, type en avatarkleur.
  • **Reizigerstypes** — Baby, peuter, kind, tiener of volwassene met Nederlandse labels.
  • **Reizigersgroep laden** — Opgeslagen groep uit profiel in één klik importeren.
  • **Stap 3: voorstellen** — Slimme categorie-suggesties op basis van reizigers.
  • **Voorstellen toepassen** — Geselecteerde bibliotheekcategorieën als secties toevoegen.
  • **Stap 4: inhoud** — Secties en items handmatig of via import samenstellen.
  • **Import per reiziger** — Dropdown om categorie gedeeld of apart te importeren.
  • **Stap 5: toegang** — Medewerkers tonen, link delen en reis activeren.
  • **Wizard-stappenindicator** — Visuele voortgang door alle vijf wizardstappen.

-–

## Checklist & inpakken

• **Checklist** — Secties met items om af te vinken tijdens het inpakken.
  • **Ingepakt afvinken** — Checkbox togglen zonder de pagina te herladen.
  • **Ligt klaar** — Tweede status naast ingepakt: item staat klaar om mee te nemen.
  • **Handbagage-markering** — Items markeren en filteren op handbagage op de checklist.
  • **Voortgangsbalk** — Globaal en per sectie; live bijgewerkt na elke wijziging.
  • **Filters** — Alles, nog te doen, handbagage of gefilterd per reiziger.
  • **PDF vanaf checklist** — Directe downloadlink naar de paklijst-PDF.
  • **Link naar bewerken** — Vanuit checklist door naar reisinhoud aanpassen.

-–

## Reis bewerken

• **Bewerkscherm** — Alle secties en items van een bestaande reis beheren.
  • **Sectie hernoemen** — Naam van een sectie op de reis wijzigen.
  • **Sectie verwijderen** — Hele sectie met items van de reis halen.
  • **Item bewerken** — Naam, aantal, handbagage, reiziger en notitie aanpassen.
  • **Item verwijderen** — Enkel item uit een sectie verwijderen.
  • **Sectie toevoegen** — Nieuwe lege sectie op een bestaande reis.
  • **Categorie importeren** — Bibliotheekcategorie met importmodus naar reis halen.
  • **PackList importeren** — Volledige template als secties en items op de reis.

-–

## Bibliotheek — categorieën

• **Bibliotheekoverzicht** — Tabs voor PackLists en categorieën; standaard en eigen.
  • **Eigen categorie aanmaken** — Naam, kleur en icoon voor persoonlijke categorie.
  • **Categoriedetail** — Items bekijken; bewerken als je eigenaar bent.
  • **Items in categorie** — Toevoegen, bewerken en verwijderen met tags en notitie.
  • **Standaardcategorieën** — Door admin beheerde categorieën voor iedereen zichtbaar.
  • **Standaardcategorie kopiëren** — Kopie naar eigen bibliotheek inclusief alle items.
  • **Item-tags** — Komma-gescheiden tags voor suggesties (bijv. baby, handbagage).

-–

## PackLists (templates)

• **PackList aanmaken** — Herbruikbare paklijst-template met naam en beschrijving.
  • **PackList-detail** — Secties koppelen aan categorie of eigen label.
  • **Sectie aan PackList** — Nieuwe sectie met categorie of vrije sectienaam.
  • **Standaard PackLists** — Door admin gedeelde templates voor alle gebruikers.
  • **PackList naar reis** — Template importeren in wizard of bewerkscherm.

-–

## Profiel & reizigersgroepen

• **Profielpagina** — Accountgegevens, voorkeuren en opgeslagen reizigersgroepen.
  • **Standaard importmodus** — Voorkeur: categorie gedeeld of per reiziger importeren.
  • **Reizigersgroepen** — Vaste gezinsleden opslaan met type en avatarkleur.
  • **Groep CRUD** — Reizigersgroepen aanmaken, bewerken en verwijderen in profiel.
  • **Groep in wizard** — Opgeslagen groep laden bij stap reizigers.

-–

## Slimme suggesties & import

• **Categorie-voorstellen** — Match op reizigertypes en item-tags uit de bibliotheek.
  • **Importmodi** — Gedeeld, per reiziger, per type of alleen bij match importeren.
  • **Wizard: categorie overslaan** — Geen import als gedeeld-bij-match niet van toepassing is.
  • **Import per typesubset** — Alleen bepaalde reizigertypes (bijv. baby en kind).
  • **Sectielabels per reiziger** — Bij apart importeren: “Categorie — Naam” als label.
  • **Importvoorkeuren per reis** — Per categorie onthouden hoe geïmporteerd werd.

-–

## Delen & samenwerking

• **Checklist-link delen** — URL tonen in wizard om handmatig te kopiëren.
  • **Trip-lidmaatschap** — Model voor eigenaar, editor en viewer op een reis.
  • **Checklist voor trip-leden** — Leden met account kunnen checklist van gedeelde reiopenen.

-–

## PDF-export

• **PDF download** — A4-paklijst via WeasyPrint; bestandsnaam met reisnaam.
  • **Foutafhandeling PDF** — Vriendelijke pagina als PDF-generatie niet lukt.
  • **Async generatie** — PDF op achtergrondthread zodat de UI niet blokkeert.

-–

## Beheer (admin)

• **Admin-dashboard** — Overzicht gebruikers en openstaande uitnodigingen.
  • **Gebruiker uitnodigen** — Token 48 uur geldig; mail of link op scherm.
  • **Uitnodigingslink kopiëren** — Knop per open uitnodiging naar klembord.
  • **SMTP-status** — Melding of uitnodigingsmail verzonden is of mislukt.
  • **Rol wijzigen** — Gebruiker promoten of degraderen tussen admin en user.
  • **Gebruiker deactiveren** — Account uitschakelen zonder te verwijderen.
  • **Standaardbibliotheek beheren** — CRUD op standaardcategorieën en items.
  • **Standaardcategorie dupliceren** — Kopie met alle items voor snelle varianten.
  • **Importstandaard per categorie** — Admin stelt standaard importmodus en suggestietypes in.

-–

## Frontend & interactie

• **Kleurenkiezer** — Swatches voor avatarkleur bij reizigers en groepen.
  • **Auto avatarkleur** — Volgende kleur automatisch bij nieuwe reiziger.
  • **Actieve nav-highlight** — Huidige pagina gemarkeerd in bottom navigation.
  • **Tab-switch bibliotheek** — Wisselen tussen PackLists en categorieën op één pagina.
  • **Trip-opties dropdown** — Archiveren en verwijderen vanuit reizenoverzicht.
  • **Nederlandse UI** — Schermen, labels en foutmeldingen in het Nederlands.

-–

## Infrastructuur & configuratie

• **Omgevingsvariabelen** — Secret key, database, base URL, SMTP en token-duur
  • **Database seed** — Admin-account en acht standaardcategorieën bij eerste opstart.
  • **Docker Compose** — App met Nginx en persistent data-volume voor productie.
  • **SQLite-migraties** — Automatische kolom-updates bij opstart van de applicatie
8 likes

Open voor publiek? Ik heb anders wel interesse :index_pointing_up:t2:

1 like

Het enige wat ik zie is

https://rafflesiametalcore.com

:heart: :heart_eyes: :love_letter:

1 like

Straffen toebak! En ook wel geïnteresseerd. Github? Commercieel?

Zijn de vriendinnen blij ? Of houden ze aan het A4tje dat ze al gebruikten in de tijd dat ze nog op chirokamp gingen … (just asking for a friend) :wink:

1 like

@dePeter @Stefaan @wimpi Stuur jullie email adres en ik maak een accountje aan…

Weet wel… tis een hobbyprojectje hé :wink: met alle bugs included.
Feedback zeker welkom :slight_smile:

Is het een native (Android/IOS) app of een PWA?

1 like

Very minimal. Like it.

De juiste URL is dan ook: Inloggen — PackMate :wink:

De Rafflesia site moet ik nog eens de pointer goed zetten :stuck_out_tongue:

Ik denk dat ik een bericht gestuurd heb… maar ik ben niet zeker. Is nogal ingewikkeld vind ik persoonlijk in dit forum :face_with_peeking_eye:

2 likes

Mijn Last.fm geschiedenis aan het werk gezet en een website gemaakt waar ik kan zien naar welke muziek ik deze week luisterde, maar dan bijvoorbeeld in 2009.
Heerlijk nostalgisch om bepaalde artiesten opnieuw te ontdekken.

Next feature is automatisch playlist maken in Spotify.

Update, Create spotify playlist werkt nu ook.

10 likes

Zalig! Iemand weet of je die data uit spotify kan halen?

Via de API: Web API | Spotify for Developers

2 likes

Je hebt me geinspireerd omdat ik ineens moest denken aan de vakantieritten. Wij beloven onze kinderen dat ze op de heen en terugweg naar Frankrijk of skireis eens naar een fast food keten mogen. Dan wil ik niet naar eentje op een aire want die zijn veel duurder en natuurlijk ook stampvol op de momenten van vakantieuittocht.

Maar het moet ene zijn waar ik geen 15 min voor van de snelweg moet. Het is natuurlijk niet zo straightforward als vogelvlucht van de autostrade want de afritten zijn er niet altijd in de buurt. Dus iets laten maken dat de ‘junctions’ op mijn route afgaat, en vanaf daar telkens de afstand naar de grote ketens berekent.

3 likes

Op zich veel kleine dingetjes om 1 bepaalde nood in te vullen, maar wel aan de lopende band:

Ik had al zelf iets gebouwd om mijn vrouw haar mollie & payconiq inkomsten vanzelf te syncen met scrada omdat de belgische FOD belastingen mollie & payconiq niet goed genoeg vinden als dagontvangstenboek. Maar dan wat automated tests toegevoegd op basis van usecases & scenarios, en toen haar 2e vestiging (ik denk zelf dat @Smollie klant is/was) er kwam en er 2 dagontvangstenboeken kwamen, toch eens claude ingeschakeld voor het refactor en uitbreidingswerk. Dat ging anders een pak meer werk geweest zijn.

Een collaborative mindmap tool. je stelt een vraag en via QR code geven mensen antwoorden en stemmen op elkaars antwoorden. Je kiest er een uit en dan kan je daarop verder gaan. Vb: Wat remt ons meest af? → 1 van de antwoorden “code quality”. Dan vraag je bvb “hoe raken we daar van af” → antwoorden komen dan daarbij. het mag duidelijk zijn dat ik geen sales guy ben en het niet kan verkopen, maar 't was wel wijs om eens te doen.

De laatste en mss zotste is een volledige dj app, met audio analyse die zelf matcht en auto fade. Mensen kunnen een QR code scannen en dingen in de queue zetten, maar de dj beslist uiteindelijk over de queue. Idee was voor een feestje, maar 't is wat uit de hand gelopen.

Verder nog wat kleine prullen:

• instagram scraper, maar instagram doet dat wel goed qua blocken, haha, dus die zit in de frigo. Had een hele workaround met een chrome extensie die het in de browser deed, maar 't was toch wat cumbersome allemaal. Maar mss kan ik die eens reviven en de chrome extensie in een headless chrome laten runnen :thinking:.
  • translation tool om onze knowledge base te vertalen aan de hand van onze glossary, met claude / chatgpt
  • tool die inkomende gespreken op voicemail zet en transcriptie doet en dat in tickets duwt.
  • een soort snelle image host, maar voor html files, zodat ik snel iets kan delen in een web servertje

en dan nog een compleet bookingsysteem, maar dat ben ik even aan het negeren tot ik er terug meer zin in heb, haha.

8 likes