(#408) Toon uw vibe coding creaties!

Dj mixer ziet er wel nice uit eigenlijk. Hoe verloopt de catalog? Waar haalt ie de muziek? Klinkt wel funky - maak er er een freemium product van :slight_smile:

Oh, ik zal de github repo publiek zetten. de catelog: de basis is van wat er in een folder staat (dus mijn zelf gekochte mp3s). Watch op die folder, indexeren, zoekt album art als die er niet in zit en bepaald bpm, mood, en een volledige analyse van wanneer de bars (volgens de audio expert in mijn team van agents is dat beter dan de beats, …).Als je zoekt filtert hij de lijst zelf. als je open ENTER drukt, dan gaat ie via een eenvoudige api (een search endpoint en een download endpoint) een nummer binnenhalen. Natuurlijk heb ik het over je eigen NAS die thuis staat met alle andere mp3s die ik gekocht heb, maar in theorie zou je er andere dingen moeten kunnen aan hangen.

3 likes

@jeroenrotty En hopla: GitHub - marijnvandevoorde/pass-the-aux: Web based DJ app for a fun evening with friends. Little DJ'ing skills needed, everyone can suggest, but the DJ curates. · GitHub

Zou wel nice zijn mocht iemand eens kunnen testen. Docker zou voldoende moeten zijn. Er is een docker compose voorbeeld in de readme om het eens te testen. Op zich is het enige dat je echt moet draaien de pass-the-aux container. pass-the-beat zal de beat analyse merkelijk beter maken.
Pass-the-remote is optioneel, meer een proof of concept van hoe je van ergens anders toegang kan hebben tot je nas thuis bijvoorbeeld, waar je nog andere muziek staan hebt. In theorie zou je ook zo’n service maken die eigenlijk gewoon een proxy is voor een muziekservice waar je voor betaalt. Stel dat je iets bouwt dat voor jou nummers kan aankopen op de iTunes store of zo, of qobuz, dan zou je die kunnen gebruiken als remote source door de search & download endpoints te implementeren.

crowdmap heb ik intussen ook gewoon publiek gezet, hierzo: https://crowdmap.small-victories.co/. de dj app doe ik niet omdat ik geen zin heb om een hoop mp3s en zo te verzamelen op mijn server :smiley:

En aangezien ik dan toch bezig was: Limited demo at https://passtheaux.small-victories.co. username: demo, password: demodemo

1 like

Verjaardagskaartje (gimmick)

Context:

• m’n 10 jaar jongere broer is zot van broodjes van Noon (https://noonsandwicherie.be/)
  • hij was was jarig op een zondag en ik had zelfs geen kaartje. Schaamtelijk.
  • dus ik besloot cadeau en kaartje te vibecoden.

Het project:

Het “kaartje” was een appje waar hij foto’s van zijn aangekochte noonbroodjes kon opladen. De app herkende of de opgeladen foto van een broodje was of niet. Hij kreeg 5 broodjes terugbetaald (de terugbetaling en notificatie van upload is niet gevibecoded)

3 likes

Escape The Watcher Trailrun

Context:

• Ik deed mee aan Escape The Watcher (https://www.escape-the-watcher.be/), een ludieke (trail)race waarin in je 6u zover mogelijk van je startpunt moet lopen in vogelvlucht. Elke kilometer die je in vogelvlucht kan weglopen van het startpunt leverde je 1 punt op, maar je moet ook terug op het startpunt geraken
  • Onderweg kan je extra opdrachten uitvoeren / punten scoren op checkpoints
  • Een map met de checkpoints kwam enkele dagen voor de race vrij

Het project:

• Ik maakte met als input de regels van de race & de vrijgekomen checkpoints een appje die de meest optimale routes samenstelde obv een opgegeven tempo
  • In de app kan je de routes exporteren naar gpx, zodat je ze kan gebruiken in bv. Komoot of Garmin voor navigatie

Opnieuw een heel specifiek single use appje, maar het heeft ons goed geholpen! We liepen 46.2km waarvan 19.7km in vogelvlucht, wat best efficiënt was.

2 likes

Cool, deelbaar? Of enkel voor persoonlijk gebruik?

Online sofaplanners (eigenlijk calculators) zijn duur. Héél duur. Té duur voor een kleine design(meubel)winkel.

Voor één winkel in Gent bouwde ik een jaar of drie, vier geleden SofaPlanner ter vervanging van hun milimeterpapier + pen + lat en Google Sheets. Zeer omslachtig (4 configuraties is 4x uittekenen) en vol rekenfouten, zeker door nieuwe of tijdelijke collegae.

Er was (nipt) budget om de planner/calculator te bouwen, maar geen beheersysteem, geen CMS. Planner werkt schitterend, klant zeer te vreden, maar: updates waren geweldig vervelend. Een combo van shared google drives, excel sheets en absoluut gerefereerde filenames (met broken links tot gevolg) die manueel door dev in databases en op servers geduwd moesten worden. Veel (te veel) werk en QA-rondes voor 3 partijen.

Bij wijze van test Claude Code een analyse laten doen van de planner codebase en een CMS laten op bouwen. Tot mijn grote verbazing stond er een prototype klaar op een uur of twee (Superpowers <3), en na een aantal dagen (toch wel een wat, maar verwaarloosbaar vs de klassieke methode) bouwen had ik een volledig functioneel CMS met alerting, error correction, historiek, backups, scheduled pushing tot zelfs statistieken over hun data.

Hier heb ik gemerkt: things have changed for good.
Over de weken heen nog flink wat foutjes mogen corrigeren, maar ook dat ging verbazend vlot.

Claude begrootte het CMS op 40 a 50K+.
Needless to say: spaart nu immens veel tijd (honderden uren per jaar) en prutswerk uit voor iedereen + eigenlijk ready to scale.

Terzijde - als de admins het mij toestaan - mocht iemand een nieuwe income stream zoeken, dit project staat eigenlijk te koop. Het heeft superveel potentieel (veel designwinkels die white-labelen van een handvol fabrikanten), is winstgevend, klanten zeer content, maar ik heb er echt geen tijd voor. Heeft commerciele effort + uiteraard blijven bouwen aan product nodig. Slide into my DMs :eyes:.

7 likes

M’n landingspage voor Stats for Strava: https://getsfs.app/
Design wel te verstaan. Teksten zelf geschreven, maar wél verbeterd met AI

5 likes