🎧️ Advies voor koptelefoon kids (vliegreis)

Hoi - graag had ik jullie advies voor een goeie koptelefoon voor de kids tijdens een vliegreis.

• draadloos mag maar best ook best MET 3,5mm jack aansluiting zou ik denken? ==> dit om te kunnen kijken/luisteren naar het entertainment systeem op het vliegtuig?
  • Active noise cancelling is een welgekomen optie, maar geen must.
  • Microfoon niet nodig

Iemand ervaring met degelijke koptelefoons met een hoge prijs/kwaliteit verhouding? :slight_smile:

!UPDATE!
Heeft iemand ervaring met dergelijke wireless bluetooth adapters zoals deze:
https://www.amazon.com.be/-/nl/gp/product/B0B6H4Z99Y/ref=ox_sc_act_title_1?smid=A181ZJJKYK1IPZ&psc=1
→ stabiele verbinding?
→ alternatieven?

Alvast bedankt!

1 like

Misschien vind je hier een eerste bron van inspiratie (mocht je nog niet gevonden hebben).

Onlangs gekocht voor mijn nichtje JBL tune 510bt - 34 euro of iets in die aard ( helaas geen 3.5 Jack denk ik)

Geen ervaring met de gelinkte adapter, maar mijn recente ervaring leert mij dat dit steeds minder van toepassing is.
Wel ervaring met andere bluetooth adapters voor mijn oude niet smart tv. Werkte prima!

De meeste draadloze koptelefoons hebben aansluiting voor een kabeltje dus dat moet wel lukken. (Dubbel check wel even)
Zelf zou ik zeker voor draadloos gaan, naar de toekomst toe mét extra check voor bedrade aansluiting.
Dit combineren met een simpel vliegtuig adapter (indien dit nodig is krijg je dat meestal op het vliegtuig zelf).

De thread die Stefaan deelt lijkt mij inderdaad interessant!
Kan niet zo goed inschatten welke koptelefoons goed zijn voor de kleinere hoofden van kinderen. Misschien eens gaan pasen bij coolblue/mediamarkt?

Heel tevreden over de POGS koptelefoon (versie zonder NC).

We hebben deze al enkele jaren en blijft goed werken. Heeft een goede batterij! En belangrijk: een dB limiter om het gehoor te beschermen.

1 like

Hey,

Reeds enkele jaren volledig uitgedokterd hier :slight_smile:

Met Noise Cancelling en 3.5mm jack:
https://be.jbl.com/kinder-koptelefoons/JR460NC-.html

Als je deze in het roze wil heb ik er eentje in de aanbieding (2 vliegreizen oud, wel zonder kabel moet ik opmerken (ik ben graag gestandardiseerd in kabels :sweat_smile:)

Entertainment systeem op de vlieger is leuk maar nooit net niet die juiste filmpjes, de tablet is veel leuker (plex, disney,netflix offline mode) …

Indien je toch entertainment op het vliegtuig wil en draadloos kan ik zeker deze aanraden:
https://www.twelvesouth.com/products/airfly (in het model naar keuze / $$$)

Het andere model zonder NC wordt hier nog dagdagelijks gebruikt:
https://be.jbl.com/on-ear-koptelefoons/JR310BT-.html

Beide zijn ook safe for kids (85db limit in de koptelefoon)
Prijs/Kwaliteit vind ik deze top, usb c charge cable etc.

Edit: de jbl website zelf staan ze vaak het goedkoopste (incl. gratis verzending/retour) maar check ff tweakers pricewatch na voor de zekerheid

6 likes

Bedankt voor de tip - hebben hier ook twee POGS (zonder NC), maar na 4 autotrips beginnen ze precies problemen te hebben met geluid via kabel … ook draadloze connectie tussen verschillende toestellen werkt moeizamer (om te connecten).

Let wel , enkel ife op intercontintale vluchten…
Europe is allemaal byod.

Onlangs ook wat opgezocht; en wij zijn ook op dezelfde JBL uitgekomen zoals hierboven vermeld werd ( Koop JBL JR460NC | Koptelefoon voor kinderen | JBL )

Content van.

Voor onze kleinste kochten we deze:
Kidscover koptelefoon

Op school gebruiken we deze ook! De kabels zijn apart te verkrijgen. Dus handig als deze kapot gaan. Onverwoestbaar! Na menig discussies en getrek leven ze nog steeds :slight_smile:

2 likes

Wij hebben een Timio Koptelefoon. Wel met kabel en geen bleutooth.

Onlangs JBL gekocht bij action (niet te duur), leuke kleur voor kids, draadloos, degelijke batterij en limiet op de volume

1 like

Idem, zeer tevreden van. Je mag er alleen niet te bruusk mee omspringen heb ik gehoord. BIj ons zijn die enkel en alleen voor vluchten en luchthavens op dit moment en daar is de optie om 2 hoofdtelefoons aan elkaar te koppelen en dan aan 1 tablet wel ideaal.

1 like

Goeie tip :blush:

net zo een POGS besteld, merci voor de tip :slight_smile:

1 like