In WhatsApp kan je ook live je locatie delen in een groep. Dan hoeft niemand van je groep een app te installeren want iedereen heeft WhatsApp al. Ik gebruikte dit al op festivals en battery drainage is inderdaad een probleem voor mensen in je groep die zuinig moeten zijn met hun batterij.
Zoals ik het begreep van Thomas was dat net wat hij het pijnpunt vond.
Dat hij met verschillende WhatsApp groepen zit die naar hetzelfde evenement gaat en hij niet in elke groep wil vragen “waar zitten jullie nu”.
Gentse Feesten is echt wel een uitzondering hierop. Normaal als ik naar een festival ga, is er een WhatsApp groepje enkel voor dat event.
Om batterij te sparen zou ik eerder volgens het principe van Festivalradar.io werken. Maar dan eerder, x minuten geleden, pinde Kjell die locatie. Want op een event is gps onvoldoende nauwkeurig omdat dit meestal in een veld is. En dat doet die Festival radar juist goed, omdat je bvb kan aanduiden dat je juist aan een bepaalde pilaar van een tent staat.
Hij kan toch in elke groep zijn live locatie delen? Ik kan via GPS iemand terugvinden op een vol mainstage op Tomorrowland. Je moet de kaart wel inzoomen, anders komen de pointers op elkaar te liggen.
Merci @Diewy voor de call deze morgen!
Erg fijn om even van gedachten te kunnen wisselen en wat extra ideeën te krijgen!
Deze week er nog wat 's avonds aan gewerkt en hier is een eerste kleine (ruwe) preview van wat ik reeds heb
Alle feedback is welkom.
Ik ga nog de optie toevoegen dat je idd net als Festival Radar je “echte” GPS locatie kunt overriden en je specifiek een punt op de kaart kan aanduiden voor moet de GPS niet nauwkeurig genoeg zijn. Dan hebben we van eerste keer het beste van 2 werelden.
Voor locatie bepaling kan je ook What 3 Words gebruiken.
De ganse wereld in vakjes van 3m op 3m met elk een unieke combinatie van 3 woorden.
They lost me at “accelerated by AI technology”
Ik zag zonet de maker ervan via FB een oproep doen naar een technische co-founder voor Festivalradar.io. Dit is zijn profiel.
Oh! De post kan ik niet zien, maar heb een FB vriendschapsverzoek gestuurd (dat was ook wellicht al 10 jaar geleden dat ik dat nog eens deed😂)
Hey. Ik ben Hans, de maker van Festival Radar Ik heb snel even een account aangemaakt. Ik had geen idee dat het hier over Festival Radar ging. Cool! Effe bijlezen.
PS: Dit is de post: Redirecting... (staat die niet publiek?)
Je moet eerst aanvaard worden in die gesloten groep, anders kan je die posts niet zien .
Ah ja, uiteraard Soit, in ‘t kort: ik ben dus op zoek naar een co-founder om van Festival Rader een pro-versie te maken gericht op veiligheids- en medisch personeel op het terrein. Want die hebben blijkbaar vaak hetzelfde probleem als mijn zatte vrienden als ze moeten zeggen waar ze staan/er een incident is.
Wow, nog nooit over gedacht. Maar is inderdaad een super interessante usecase.
Weet wel niet in hoeverre je geld kan vragen om een veiligheids app te mogen/kunnen gebruiken. Je komt in een bepaald ethisch straatje
Maf, we lopen al bijna 10 jaar met dat idee, ooit een mvp gemaakt voor een festival in Lissabon, gepitched aan Vedett (te laat in het jaar) nu terug aan het oppikken, oa door Smollie zijn tweet
Blijkt er hier al aan gewerkt te worden, én FestivalRadar!
The plot thickens.
Zijn we nu met 3 een gelijkaardig product aan het bouwen ?
Merger incoming, europa doet onderzoek naar monopolie, item in de podcast, full circle
Forumpost van het Jaar
Toch een tof clubke hé!