Persoonlijk zou ik hier nooit geld voor vragen aan de festivalganger. Location services zijn tegenwoordig zo wijd verspreid en in alles ingebakken dat ik mij niet kan voorstellen een euro op te hoesten om te weten te komen waar mijn zatte maat ligt te barfen.
However, als er veel gebruikers mee doen (want gratis) is de data voor het festival veel waardevoller:
Welke zones moeten afgesloten worden wegens te grote volksstromen?
Upselling door merchandise stands, bar, vip op te kaart te zetten en klanten hier naar toe te loodsen met gamification
Hier aan de kant van Festival Radar gaat het goed! Ik ben nog altijd 100% van plan om er een deftige startup van te maken, dus we werken in die richting verder. Zij het met genoeg rock ‘n’ roll.
Ik ben met een aantal interessante mensen aan 't praten over co-foundership. Er staan gesprekken gepland over investeringen en advies van mensen uit de sector. Ik spreek mijn contacten - die ik in de loop van vorig jaar heb opgebouwd - aan om de grootste veronderstellingen uit het verdienmodel te toetsen. Er is een ruw idee voor de ontwikkeling van het/de product/en. Dus ja… vrolijk voorwaarts.
Maar eens bellen anders? Ik ben wel benieuwd naar jullie ideeën en plannen voor de toekomst.
En als er ruimte of nood is aan een Gimlet/StartUp-achtige rubriek in de podcast, kan dat ook natuurlijk. Geen beter startpunt dan een forumthread
Ik heb het vorige week in Spanje eens gebruikt met 2 andere collega’s om te testen toen we op een conferentie waren
Het werkte eigenlijk wel goed, maar toen zei een van de collega’s … zou het niet cool zijn als je live jouw locatie kan verplaatsen en je vrienden dat live zien updaten via websockets als ze de app open hebben.
Dus nu ben ik in die rabbit hole gedoken (aka Laravel Reverb + Pusher reverse-engineeren) … mistakes have been made!
Oh well … it’s still fun nonetheless.
Al vrees ik idd voornamelijk dat monitization erg moeilijk zal zijn als ik zo iedereen hoor, en het voornamelijk een projectje “voor in de portfolio” zal zijn