Atlassian koopt Arc / Dia voor $ 610 miljoen

Atlassian is paying $610 million for the company, in a big bet that both AI and browsers are key to the future of work.

Zijn er (nog) gebruikers van Arc / Dia, en waarom zijn AI browsers beter dan hun tegenhangers?

4 likes

Nooooooo, not Atlassian. :dotted_line_face:

please don’t ruin it, please don’t ruin it, please don’t ruin it.

Ze kochten ook net Cycle, de Belgische PM/Research tool. Heel benieuwd of dat een kill of integrate projectje wordt.

3 likes

Ik gebruik Arc al een jaar (of twee) en vind / vond het een heel goeie browser.
Maar sinds geruime tijd was alle development rond Arc gestopt.

Weet niet of ik gelukkig moet worden van iets dat naar Atlassian gaat (vraag me op de volgende meetup om eens over onze Australische vrienden te ranten :slight_smile: )

3 likes

Stevig prijskaartje, maar in deze gold rush ook weer niet.

Zit zelf niet te wachten op een AI-first browser, maar browsers zijn sowieso het nieuwe AI-strijdtoneel.

Goed nieuws voor Google daar is dat ze Chrome niet moeten verkopen.

2 likes

Ik vind Atlassian ook maar raar, maar heb er op zich wel een goed gevoel bij. Een hele tijd terug kochten ze de video recording app “Loom” en daar is weinig tot niets aan veranderd.

Arc gaan ze geen zotte overhaul meer geven denk ik, hoeft ook niet, zolang er support blijft is het prima. Wel zal Dia een boost krijgen en willen ze vermoedelijk meedoen in de AI race.

2 likes

Ik zag een mail van de Browser Company, die er nogal belangrijk uit zag.

Ik klikte meteen: BCNY wordt overgenomen. Door Atlassian.

Ondertussen gebruik ik Arc al bijna 3 jaar full time en ik kan niet meer zonder. Zolang deze blijft werken zoals nu blijf ik trouw.

Dia even geprobeerd maar ik ben te verknocht aan de unieke features van Arc. Hoewel Dia enkele coole features heeft, voelt het echt als chrome met een AI laag over. Ook heb ik het gevoel dat veel van hun features best wel in een chrome extensie zouden kunnen.

benieuwd wat de toekomst brengt maar ik ben wel optimistisch. Met de resources van Atlassian gaan ze Arc misschien wat meer kunnen onderhouden, sneller bugfixes etc en kunnen ze ondertussen met Dia verder aan hun doel werken.

(Moest Dia ooit volledige feature parity hebben met Arc dan wil ik eventueel wel switchen).

4 likes

Hier ook Arc gebruiker voor laatste 1,5 jaar en zeer tevreden over.

Krijgt idd geen feature updates meer, maar is naar mijn gevoel niet nodig, zolang er maar security updates zijn.

Overname door Atlassian lijkt me vreemd, maar het lijkt me een mix tussen talent kopen, marketing en mogelijke diversificatie van toekomstige inkomsten.

2 likes

Wat doe je concreet met Arc wat je niet meer zou kunnen missen @quinten?

psst: đź’ľ Arc browser

hier een beknopte lijst, ik stuur even een DM met uitgebreidere uitleg .

• Spaces (sidebar
  • Profiles (kan je linken per space)
  • Split view
  • Air traffic control
  • Goeie picture in picture van elke video

Honourable mentions:

• links “peaken”
  • AI features: dynamische github folder waar PR’s in komen, knop om google meet te joinen etc
1 like

Juuup, hier ook om die redenen grote Arc fan. Onlangs als test eens naar Zen overgeschakeld maar veel netwerk issues binnen een corporate network dus dan toch maar terug naar Arc gegaan.

2 likes