đź’ľ Arc browser

Lijkt me een zeer handige browser voor georganiseerde mensen!

3 likes

Ik ben 2 weken geleden geswitcht en helemaal fan. For some reason open ik veel minder willekeurige tabs en behoud ik veel beter mijn focus.

Mis alleen alle ingebouwde privacy en ad block tools van Brave.

1 like

Ik gebruik Arc sinds het lezen van Tim zijn post (My 2023 Mac apps & utilities - Tim Broddin) en helemaal fan van.
Elke dag beginnen met een clean sheet behalve de tabs die je dagelijks nodig hebt vind ik een super handige feature.

2 likes

Super nice, gebruik hem nu iets meer dan een jaar en zou niet meer zonder kunnen.
Profiles linken aan spaces is echt zalig.

Ik wacht op de Windows versie. Stond op de planning voor het einde van het jaar.

Die Arc Max leek ook wel handig. Maken jullie daar gebruik van?

Ik eerlijk gezegd nog niet zo veel.
Die url peak ding (die een summary geeft als je over een link hovert) wel en heel soms de ctrl f ask maar dat is vaak per ongeluk als ik ctrl f doe en mijn zoekterm is niet beschikbaar.

Zelf geen windows gebruiker maar ze doen op technisch vlak precies wel coole zaken voor hun windows app!

1 like

Ook al paar maanden geswitched naar Arc. Nooit gedacht dat een browserervaring zĂłveel aangenamer kon worden :star_struck: en elke release komen er nog nieuwe handige features bij.

Heeft me vooral doen inzien dat het eindeloos lang open houden van eindeloos veel tabs, voor niets nodig is. En hun manier van communiceren over hun releases is een ware inspiratie :heart_eyes:

2 likes

Zeer mooie omgeving, duidelijk hard nagedacht over UX.

Vooralsnog geen groot succes:
(mogelijks nog wat zaken niet gevonden)

• Onboarding ging de mist in, kon niet continuen, 3x mogen herbeginnen
  • Geen master pass
  • Geen auto-destroy on quit (temp files, history, sessions)
  • Accounts blijven (bleven?) randomly uitloggen (email, socials, …)
  • Geen shortcuts (dd hier is drive, yt youtube, mm gmail, …)
  • Beloftevol rond settings importeren, zelfs mijn FF mogen sluiten, uiteindelijk geen bookmarks, settings, credentials, ik denk zelfs niks

Ik hou geen tabs eindeloos open, 2 of 3 pinned (email, radio, iets die’k zeker nog moet bekijken), geen oplossing voor nodig.

Wired:

• Very sleek user experience
  • Onboarding experience (als hij werkt, proper)
  • Culture, communicatie, heerlijk

Hoe zit het met de developer tools? Iemand al ervaring mee?

Is Chromium based dus all good!

1 like

Al enkele maanden geswitched van Brave naar Arc. Volledig verkocht door de split screens en full screen approach. Ook de spaces en opsplitsen van profielen (en er makkelijk tussen switchen) heel erg fan van.

Kan me niet inbeelden dat ik ooit nog terug naar een browser ga die zoveel screen real estate opeist voor shit die je eigenlijk niet constant nodig hebt.

Er zijn zeker nog wat issues met cookies en ingelogd blijven op bepaalde platformen en ook met betalingen ondervind ik soms issues waarbij de browser blijft steken op het laadscherm van de bank. Op hun huidige mobile app is dit zelfs een gigantisch issue. Onmogelijk om een betaallink naar payconiq of bankapp uit te voeren.

3 likes

I mean… :heart_hands:

2 likes

Net geĂŻnstalleerd en geconfigureerd, enorm onder de indruk

1 like

Net ook geïnstalleerd en geconfigureerd, maar ik heb 1 vraag (waar ik wss al het antwoord op weet): Is het mogelijk om in te stellen wat er gebeurt als je een nieuwe tab opent? Ik zou graag de bestaande computer club extensie blijven gebruiken…

Other than that: FAN!

2 likes

In navolging van de extensie moest ik hier ook aan denken. Normaal kan je alle shortcuts aanpassen tussen misschien cmd+t ook? Maar ik vrees ervoor.

Kan wel geen kwaad om het als feature request te sturen misschien vinden ze een mooie oplossing hiervoor!

Vandaag een mailtje gekregen dat ze de Beta versie voor windows gaan uitrollen naar geĂŻnteresseerde mensen

Windows, first mistake :stuck_out_tongue:

1 like

Direct gecounterd met dit, veel beter, nieuws :star_struck:

https://twitter.com/joshm/status/1734917837146472916

2 likes

had vroeger al eens met Arc gespeeld, maar nu de laatste twee dagen enkel Arc gebruikt voor werk/prive en zwaar onder de indruk. Enkele bevindingen:

• Chromium based, dus alle plugins/extensies werken direct
  • spaces zijn ideaal om verschillende views (werk / prive / scratch / …. ) te scheiden
  • split view (2 of meer browser windows naast elkaar, maar dus in de app): hoe heb ik ooit zonder kunnen werken. Heeft me de afgelopen dagen al zo veel tijd bespaard.
  • tabs die na 12 uur automatisch gesloten worden: voor iemand met 100+ tabs klonk dat eerst erg, maar valt heel goed mee. Per space een 2-3 tal pinned tabs en van daaruit komt al de rest
  • het enige dat ik mis met de automatisch sluitende tabs is de “ik ga dat ooit eens lezen” tabs (ofwel een externe app, ofwel aparte space met enkel pinned tabs)
  • tabs staan links (ipv boven) en mijn muscle memory kijkt nog steeds op de foute plaats.
  • calendar application: soortement mini-apps: je kan er al je Google Calendar aan koppelen en als je over de tab / applicatoin hovert dan krijg je een overzicht van je meetings die dag

Al bij al heel goed meegevallen. Arc is nu mijn default browser en we zien wat de komende weken brengt

3 likes

Check zeker ook de “air traffic control” feature. Zo kan je links automatisch laten openen in de juiste space. Bv. jira links die iemand je in slack stuurt openen in je “work” space ipv de laatst geopende space.

1 like