🌐️ Best browser in town

Arc stopte er een tijdje geleden mee. (💾 Arc browser).

Is er consensus over welke browser momenteel de beste is?

Ik zelf gebruik nog steeds Chrome voor prive. Maar wil voor mijn werk (op zelfde laptop) wat onderscheid maken, nu gebruik ik Chrome Profiles, maar vind dat niet zo handig. Dus dacht ik om bvb Arc te gebruiken voor werk, Chrome voor prive.

Voor Youtube gebruik ik Brave.

1 like

Privé: Chrome, zowel desktop als mobiel (Android)
Werk: Edge
Om mijn development te testen: naast Chrome en Edge ook Firefox op desktop en Tor op mobiel (is gebaseerd op Firefox maar toch verschillend genoeg)

2 likes

Ik ben de grootste Arc fanboy die je zal vinden. Dus slight bias, voor mij nog steeds Arc. (Op Mac alleszins, ik heb geen windows) is het de beste browser. Alles wat je al gewoon bent van Chrome, met een geweldige UI ervaring, features bovenop chrome die mijn leven echt een stuk eenvoudiger maken. Ik denk niet dat ik zonder zou kunnen.

Heb Zen even geprobeerd (firefox based Arc clone) maar dat is toch echt niet hetzelfde. Qua uiterlijk komen ze dicht in de buurt van Arc, maar qua ervaring totaal niet. Niet zo vloeiend als Arc.

Wel een héél belangrijke nuance die ik wil meegeven:
Arc is er niet mee gestopt.
Ze zijn gestopt met het actief ontwikkelen en toevoegen van nieuwe features

Bestaande funtionaliteiten worden nog steeds onderhouden (bugfixes) en security wordt ook bijgehouden. Nog steeds wekelijks een update (die vaak bestaat uit een bump naar de nieuwste chromium versie, maar er zijn ook al bugfixes geweest). Zelf ervaar ik 0 bugs. Het gebeurd wel eens dat youtube picture-in-picture niet meer goed werkt, maar dat is gefixt door browser even af te sluiten en opnieuw te open.
In de 2,5 jaar waarin ik Arc fulltime gebruik (vanaf dag 1 is het mijn default browser geworden en dat is niet meer veranderd) ben ik super tevreden.
Het is inderdaad spijtig dat actieve ontwikkeling aan nieuwe features niet meer gebeurt, maar in hun ogen (en in de van mij ook) is Arc “finished” het heeft de features die het moet hebben en alles werkt (op Mac) zeer goed.
Ze hebben gemerkt dat ze met dit product niet de massa kunnen bereiken die chrome wel kan bereiken, dus gaan ze voor een nieuwe browser (dia) de AI browser voor de massa. (Meer traditioneel met horizontale tabs. Benieuwd maar ik blijf hoogstwaarschijnlijk bij Arc. LOVE IT.

2 likes

Arc stopte er niet mee, het is volgens hen gwn “feature complete”. Krijgt nog steeds weekelijks (security) updates

edit: woops, wordt al uitgelegd in de comment hier boven, sorry!

2 likes

Merci! Arc nog eens proberen dan. :slight_smile:

Wat doe je met deze melding in Google Workspace?

Firefox tot gisteren. Sinds vandaag Zen browser. :sunglasses:

1 like

Negeren, denk ik.
Ik krijg ook soms meldingen van Google dat er “a critical security alert” op mijn account, is maar bij mijn beveiligingscheck staat dat alles in orde is.

Edge voor het werk (classic vendor lock-in), maar privé zweer ik bij Firefox uit principe💪🏻

1 like

Hier ook.

Daardoor intussen gewoon aan zijbalk. Dus misschien toch eens Arc een kans geven.

Anderzijds: Zen zorgt ervoor dat mijn bookmarks in sync blijven met Firefox op mobile.

1 like

Na 15-odd years op Firefox toch eens de sprong gewaagd naar Chrome, en … it’s pissing me off.

Naast de missing features, vrij slechte mouse gesture support (of ik heb de juiste plugin nog niet gevonden) hebben ze nét mijn allez-dan feature gekilled: een omweg om tóch shortcuts te gebruiken (dd opent drive)

Enfin, Zen es proberen, dan maar!
FF sync is al een zeer goeie start, al is die zijbalk vrij hard wennen na duust jaar.

Ik ben terug Opera aan het testen op pc en qua snelheid heb ik de indruk dat die FF en Edge ver achter zich laat.

1 like

Arc stond bovenaan mijn lijstje toen het net uit kwam maar ik kon er niet gewoon aan worden. De toevloed aan de vele features en AI werd me wat teveel.

Ik wil gewoon een browser zonder tralala.

Die zijbalk zoals in Zen had ik al met de Firefox nightly builds. Maar in Zen werkt hij toch beter. :smiling_face:
De workspaces zijn leuk. Dat is wat ik in Arc zocht.

1 like

Cool jongens, Zen kende ik nog niet, zat nog vast op Firefox Dev Edition en Zen is wel leuk, vooral leuk dat je site ook gewoon bovenaan je scherm start en je dus extra hoogte krijgt op die manier :slight_smile:

Ik zit op Edge, iets wat ik nog niet op andere browsers vond is dat Edge je zoekopdrachten in Bing omzet in credits waarmee je bol.com en andere kortingsbonnen kan kopen. Wel nice. :grin:

Ik mis wel de bookmark toolbar bovenin, ik heb die favicons bar precies echt wel nodig :smiley:

2 likes

Pinned Tabs of Essentials gebruiken?

1 like

Voor de zen gebruikers: je kan essentials koppelen aan een container zodat je verschillende accounts voor dezelfde app kan hebben. . Dat was voor mij de feature die mij naar Arc trok.

Dan moet je wel echt extreem veel opzoeken, ik zie dat je 33.450 punten nodig hebt voor zo’n bol-bon

Wat is een punt?

1 like