Als 2de product hebben ze met de Power Keyboard een accessoire waarmee je meer scherm krijgt (portrait en landscape) door een bluetooth keyboard te gebruiken waardoor je virtueel keyboard verdwijnt. Het doet ook dienst als powerbank.
Ze geven ook als voorbeeld om dit te gebruiken om bv. je smart TV te bedienen.
Ikzelf heb nooit een BlackBerry gehad. Wel ooit een LG Android met fysiek keyboard maar dat ding had 2x na twee weken een dode pixel-lijn op het scherm.
Ik snap de focus op enkel mails en messages, maar het toetensbord neemt naar mijn mening veel scherm ruimte permanent in. Wat niet altijd nodig is. Maar misschien hebben er wel mensen liever een fysiek toetsenbord.
ik mis nog steeds de dagen dat ik blindelings kon typen met mijn nokia 3310
Hoezo? Het is net de bedoeling met die detachable toetsenbord, de Power Keyboard, dat je meer schermruimte krijgt want het on-screen toetsenbord valt weg.
Maar de Clicks Communicator, als je het daarop doelt, ja snap ik wel. Maar het is ook louter een device voor communicatie.
Ik ben een paar jaar geleden overgestapt naar een smartphone met een kleinere formfactor, en dat bevalt mij in het algemeen nog steeds goed. Het enige echte nadeel is voor mij het typen: door het kleinere scherm en toetsenbord maak ik merkbaar vaker fouten. Daardoor hou ik mijn berichten meestal kort en alles wat wat langer is, doe ik liever op laptop of pc.
Toen ik tijdelijk terug moest naar een oude OnePlus met groter scherm merkte ik meteen het verschil: typen ging veel sneller en preciezer. Een los fysiek toetsenbord voor je smartphone lijkt me in theorie ideaal voor dat probleem, maar in de praktijk toch te bulky om de hele tijd op zak te hebben.
Net daarom spreekt iets als de Click Communicator me wel aan: een apart toestel met fysiek toetsenbord, puur voor berichten. Het is functioneel, je typt waarschijnlijk accurater, en tegelijk verklein je de verleiding om YT te zitten kijken of te doomscrollen.
Tis zo het soort product dat ik eerst een wil een weekje gebruiken voor ik het koop.
edit: ooit nog een BlackBerry gehad en ik vond dat keyboardje wel zalig ze.
Wel cool dat ze met Niagra Launcher werken. De beste android launcher by a mile. Als je een cleane en gefocuste layout wil is er geen betere. IMHO maakt Niagra dit device en is de toegevoegde waarde van de dedicated hardware te klein.