Eerste indrukken van het forum

• ik had toch echt wel PHPbb verwacht :slight_smile: met skins en chat/shoutbox!
  • is er een notificatuon voor nieuwe post/antwoord functie voorzien? anders is het een website waar je expres moet naar toe surfen…en dan sterft het snel uit.
  • een hardware sectie, waar we tips geven rond welke hardware te kopen in welke gevallen. Zo kunnen we elkaar helpen maar ook wanneer we door nonkel en buur worden aangesproken. Uiteraard met links naar bv. de best buy guides van Tweakers. ( echt wel toppers hiervoor).
    met dus bv ook een advanced sectie (high level netwerk shizzle) en een simpele sectie.
    Dus niet problemsolving maar buying advice van peers.
    Iets wat me nauw aan het hart ligt en waar ik wle wat tijd en energie wil instoppen.
2 likes

PHPbb zou idd wel nog cooler geweest zijn :slight_smile:

• Eventueel de Tips die nu op slack staan, manueel copy/pasten. Is goede content imo
  • Kan zijn dat ik nog wat gewend moet raken aan de structuur van dit forum, maar eerste indruk is “Niet overzichtelijk” :slight_smile:
2 likes

Bij klikken op activeren op je activeringsmail moest je op het forum zelf nogmaals op ‘activeer je email’ klikken. Leek me verwarrend aangezien ik al op ene klikte in de mail.

@Aster

• Normaal zijn er wel email-instellingen. Maar moet die eens goed uitpluizen.
  • Zie je dat als anders dan het Support forum?

@Robin

• Tips mee verhuizen is goed idee. Ik zal archief-post maken eens we officieel verhuizen.
  • Discourse werkt met 2 echte views: nieuwste berichten (= default) en dan alle categorieën.

@kachelle
Is die dubbele bevestiging ook effectief nodig? Lijkt me inderdaad vreemd.

Discourse (software achter het forum) kan héél veel (incl. skins, …) maar zullen we mondjesmaat toevoegen.

Zal sowieso wat ontdekken worden.
Ik ben zelf nooit echt een forum persoon geweest.
Misschien wat te jong of nooit de juiste gevonden?
Tenzij je Reddit als forum kan zien?

Feedback qua gebruiksvriendelijkheid is voor mij nog wat te vroeg, maar ik vind het er wel leuk uitzien, dat is ook fijn!

Wel benieuwd of er een dark mode komt?

@Quinten

• Een forum zal, zeker voor de oudere gebruikers, als héél nostalgisch aanvoelen. Slack is basically IRC ‘van vroeger’. Reddit is inderdaad die BB-cultuur.
  • Dark mode zal ik werk van maken. M’n ASCII-stijl begint op Teletext-te lijken, wat perfect ook werkt in dark mode. Zal kijken om een tweede kleurenpalet te maken. Maar zal nog wat tijd vergen; eerst de vanille-template op punt stellen.
2 likes

Jup, da’s nodig. Want ik klikte op inloggen, en ik moest opnieuw naar mijn mail gaan om te bevestigen.

Je moet maar eens simuleren door een nieuw account aan te maken.

Ik merkte het ook, maar ik moet ook zeggen dat dit een patroon lijkt te zijn?
Ik weet niet precies waar het was, maar deze week maakte ik een account en had ik exact hetzelfde.

Ik ken zelfs een tool waar je nog eens je e-mail adres moet ingeven na het klikken op de link.

Net nog eens gedaan. Niet tegen gelopen …

Of bedoelen jullie deze activatieknop?

2 likes

Ja, je klikte al op een knop om te activeren (in de mail). Je verwacht op een pagina te komen als: ‘Uw account werd geactiveerd, klik hier om je aan te melden.’.

Blokcitaat Zie je dat als anders dan het Support forum?
Blokcitaat

• quoten is niet evident momenteel.
  • Ja echt support vs koopadvies. (support volgt in mijn geest na kopen)

Het technieuws zou toch wat gestructuureerder mogen zijn, gaat zeer snel zeer rommelig worden…

1 topic waaruit dan misschien een topic verder kan worden uitgespitst als het wat tractie krijgt?

@Aster Wat vind je er zo rommelig aan? (Voorlopig zie ik ook niet hoe een topic uit een thread kan ‘getild’ worden.)

Niet echt feedback “op” het forum, maar ik hou wel van slack als kanaal.
Primair omdat ik daar sowieso al ben voor de job.
Zoals @Aster al aangaf moet je hier actief naartoe komen, wat (voor mij) een iets grotere gap veroorzaakt.

Desalniettemin, eerste indruk is nice :slight_smile:

1 like

Die dagelijkse samenvattingsmail vind ik wel leuk. Zal mss na een paar weken wel veel worden.

Is zo’n dagelijkse mail de default? Bij mij, dacht ik, wekelijks.

Moet zeggen dat de web-app ook echt goed werkt:

1 like

Heb het al via slack gedeeld, maar hier nog eens voor het grote publiek:
Maken we een topic “Computerclub world” analoog aan het slack channel? zelfde vraag voor “#pokémon”?

Lijkt dagelijks.

Is inderdaad dagelijks.
Zou dit per gebruiker in te stellen zijn?

Kan in je instellingen. Maar zal het misschien by default op wekelijks proberen instellen? (Als dat kan.)

1 like