Wat doen jullie met cookies?
Accept all, Reject all?
Ik gebruik de extension Super Agent om automatisch cookies te rejecten.
Je kan zelfs kiezen wat je keuze is voor welk type van cookie (marketing, analytics,…)
Zelf weiger ik ze altijd, meestal voorzien websites wel een knop om alles van tracking cookies snel uit te zetten. Al is het wel vaak dat ze dat voor “legitimate interest” cookies niet doen, dus heb eigenlijk geen idee of het wel zijn nut heeft dat ik de cookies dan weiger
Meestal doe ik een “Reject All”. Zo’n extensie is wel echt enorm handig voor de websites waarop je 5 keer moet doorklikken tot je een optie krijgt om de cookies te weigeren.
The extension I didn’t know that I needed in life, haha.
Ik gebruik een betaalde versie van AdGuard voor macOS en iOS. Die zorgt ervoor dat bijna alle “annoyances” in al mijn browsers weggefilterd worden nog voor ze de browser bereiken (via een lokale proxy-server). Niet alleen consentbanners en overlays, maar ook onzichtbare trackers, sociale-mediaknoppen en (uiteraard) advertenties. Heel content van. Je merkt pas hoe opdringerig en vooral (geniepig) de meeste websites zijn, als je al die dingen uitzet. Zo had ik mijn AdGuard onlangs uitgeschakeld om iets te testen, en demorgen.be (waar ik voor betaal!!!) bleek bomvol superirritante advertenties en trackers te staan. Wat een schok! Ik vind dat eigenlijk onaanvaardbaar, maar goed.