šŸŽ¬ Film van het jaar 2024

:stars: Dit jaar gaan we op het clubhuis op zoek naar de beste films, series, games en boeken.

Wat zijn jouw favoriete films van 2024?

• Tot 3 ā€˜nominatiesā€™
  • Volgorde doet er niet toe
  • Moet uitgekomen zijn in 2024
  • Zeg gerust ook waarom je de film zo goed vond

We maken de winnaars in januari bekend.

Ik heb keihard genoten van Deadpool & Wolverine en daarnaast kijk ik uit naar Gladiator 2 en hoop ik dat mijn verwachtingen ingelost worden.

• Godzilla Minus One
  • Deadpool vs Wolverine
  • Dune Part II

@Dimi Ik ben vorige week naar Gladiator 2 gaan kijken en hij staat niet in mijn lijst. Best goede film, maar bij de apen en de haaien stel je je wel de vraag ā€œwas dit nu nodig?ā€ :sweat_smile: Toch een aanrader om te gaan kijken!

2 likes

Ik vond Beetlejuice Beetlejuice niet slecht.
Kan wel komen door de nostalgie-factor omdat ik de eerste gezien heb toen hij uitkwamā€¦

1 like

Hmmm, dat lijkt mij moeilijk te linken aan een Gladiator film :see_no_evil: . Maar ik ga hem sowieso nog bekijken, ik ben benieuwd.

In context: Haaien in het Colosseum en vechten tot de dood: hoe historisch accuraat is ā€˜Gladiator IIā€™? | VRT NWS: nieuws :shark:

1 like
  • Millerā€™s Girl - eindelijk nog eens gewoon een steengoed verhaal ipv al die rommel van tegenwoordig curses in old man. Good luck not crushing on Jenna Ortega :wink:

2 likes

Ik hou bij welke films ik kijk op Letterboxd en heb dit jaar blijkbaar maar 2 films gezien die in 2024 uitgekomen zijn :sweat_smile:

Dune 2
MaXXXine

En hierbij is Dune 2 de grote winnaar.

+1 voor Deadpool vs Wolverine

• Deadpool vs Wolverine
  • Inside Out 2
  • The Ministry of Ungentlemanly Warfare

Veel films gekeken, maar nog maar weinig van dit jaar. Nog een serieuze backlog te verwerken :slight_smile:

Dune 2
Deadpool vs wolverine

En voor 2025:

Sluit precies dichter aan bij de strips dan de slechte franse films

deadpool vs wolverine vond ik eigenlijk een teleurstelling. snap de fuss daarover niet echt.
ik houd het niet bij maar dit is mijn lijstje:

• dune2
  • rebelmoon

Late inzending maar ik vond carry-on op Netflix heel leuk.
Beetje brainless actiefilm, top!

1 like

ā€¢ Love Lies Bleeding
ā€¢ Drive-Away Dolls
ā€¢ Will & Harper

Ik heb The Substance nog niet gezien anders zou die hier zeker bij staan :slight_smile:

Lisa Frankenstein was ook nog wel origineel en funny maar wel teeny.

En toch ook een serie toevoegen: Ripley :ok_hand:

1 like
  • ik val Quinten bij. Carry-on (gisteren nog gekeken, lang geleden (van Passenger 57?:grinning:) zoā€™n old school vliegtuig-thriller
  • Mufasa (verrassend dat deze nog niet is genoemd)
1 like

'k Heb Carry-On ook de voorbije dagen gezien. Al geluk dat ik niet voor Kerst had gekeken, of ik lag er nog vroeger uit bij #whamageddon :smile:

2 likes

Ik vond The Substance een expressionistisch meesterwerk, maar was ook (op een heel andere manier) geraakt door All Of Us Strangers (strikt genomen een film uit 2023, denk ik). Ik heb dit jaar best veel films gezien (goeie, maar ook hele slechte) en ik ben al heel veel vergetenā€¦ ik zou dat moeten bijhouden.

1 like

O ja, Carry-On heb ik enkele dagen geleden ook gezien. Zeer goed in zā€™n genre! Het kon net zo goed een film uit de eighties zijn :slightly_smiling_face:

1 like