Dungeons of Hinterberg:
Zelda game zonder een Switch te moeten kopen. Je gaat op vakantie naar een dorp waar er magie en dungeons zijn. Die magie wordt er commercieel geëxploiteerd: het is een soort ski-oord, maar dan met zwaarden en monsters. Heel leuk: iedere dungeon heeft een unieke mechaniek, waardoor je altijd uitkijkt naar de volgende.
Verder speel ik meestal pas spellen als ze in de uitverkoop zijn, dus die zijn meestal al enkele jaren oud… En die zijn nog te draaien op mijn Steamdeck. Dus enorm veel Baldur’s Gate 3 dit jaar en nu diep in Dave The Diver gedoken. Maar die zijn allebei van 2023…
MAAR Baldur’s Gate 3 en Dave The Diver kregen pas dit jaar een fysieke release, dus ik gebruik graag die loophole om ze er toch bij te rekenen en toch een Top3 te kunnen indienen
Baldur’s Gate 3: Turnbased spellen zijn er niet enorm veel. Daarom des te blijer met deze diamant.
Dave The Diver: Zelfde appeal als Stardew Valley: “Komaan, voor het slapen, nog 1 keer duiken, nog 1 keer het sushi-restaurant openen, snel even kijken of er upgrades te betalen zijn,…”