Kheb het een upvote gegeven
Same!
En daar is em dan! Weliswaar met wat hulp van de maintainer om alles proper te krijgen.
Well played!!
Zet maar “Open source contributor” op je CV
Haha, 't zal dan eerder “Cursor Enthusiast” zijn
Kleine toevoeging aan m’n homelab: Coder
- Templates setup via terraform
- Workspaces draaien in docker
Deploy development environments on your infrastructure
Ter vervanging van mijn vscode-server remote SSH setup.
Ik switch veel tussen desktop en laptop.
Zalig om gewoon een workspace te openen en verder te werken…
Tutorial hier:
Maak of installeer Templates
Spin up Workspace op basis van je Templates
Open VSCode (of andere IDE’s) in je browser of via de desktop app
Ik denk dat ik het niet goed snap. What about a simple GIT repo?
git pull
, git push
klaar
Hehe. Ja dat kan ook gewoon met git.
Ik wil liever verder werken (tussen verschillende toestellen) zonder een WIP commit te doen of context te verliezen.
Ik zou graag van op afstand via Cloudflared kunnen inloggen op mijn homeserver (bv als er bepaalde zaken niet meer zouden werken).
Iemand ervaring met RDP access tot een homeserver?
Enkel ervaring met remote SSH access…
twingate. Ik heb twingate op mijn twee servers staan thuis. Kan ik aan mijn network op verplaatsing, je hebt wel de twingate software nodig op je pc of gsm.
ik gebruik Apache Guacamole. Deze ondersteund ook RDP.
VNC server is een bekende open source RDP applicatie die je op een linux of windows bak kan installeren. Das naar mijn weten de meest bekende
Persoonlijk gebruik ik Jellyfin om muziek te streamen, hééééél tevreden van. Ondersteunt ook series, movies and such.
Ben ik ook mee geconfronteerd geweest, maar ik gebruik Plex eigenlijk 99% van de tijd lokaal.
Alternatief kan je altijd via VPN rechtstreeks aan je Plex server.
Op /r/Plex gaat het gerucht de ronde dat je grote kortingen kan krijgen op de lifetime Plex Pass als je erom vraagt.
12+ jaar Plex en ik kan mij moeilijk nog iets anders voorstellen Elk jaar getwijfeld om Plex Pass Lifetime te nemen maar de voordelen leken nooit interessant genoeg… Nu dat ze remote playback weggenomen hebben, moet je een Plex Pass op de server hebben ofwel je remote viewers een watch pass laten betalen… En is het opeens wel interessant. Alleen ben ik te laat.
Ik ga nog eens kijken rond Black Friday voor een lifetime pass want die prijs is nu echt zwaar verhoogd (x2)
2017:
Maart 2025:
Juni 2025:
Gisteren https://umami.is/ geïnstalleerd als privacy friendly alternatief voor Google Analytics
Umami makes it easy to collect, analyze, and understand your website data — so you can focus on growth
Werkt echt héél vlot. Simpele installatie en integratie, up and running in 10 minuten. Dikke aanrader!