Opzoek naar een selfhosted foto management app. Een snelle zoektocht op het web zie ik deze 2 opties al.
Iemand ervaring mee?
Is ter vervanging van Google Photo’s
GPT wrapper waar je connecties kan leggen naar zowat alle grote LLM modellen API’s
Momenteel is het bij mij Claude, ChatGPT, Mistral, Deepseek, .. die ik gebruik.
Ook handig om prompts op te slaan, memory, searches, ….
Hiermee cut ik de costs van 20 euro/maand voor chatgpt naar 5 euro per maand door API credits te kopen. In die 5 euro per maand zit dan nog eens een - Europees gehost en Europees company - Hetzner Linux VPS waarop ik ook onder andere home automation draai
Rafflesia was nu wel echt de aller laatste topic die ik hier op Computer Club had denken tegen te komen. (Ben vrijwilliger bij Genet Records die hun platen uitbracht.)
Ben zelf al een tijdje aan het selfhosten, een dikke 2 jaar. @Robin , jouw project tegengekomen paar dagen terug en as we speak, activiteiten aan het importeren van Strava.
Het zet me wel aan het denken: Ik ben begonnen met self hosten voor privacy redenen. Maar ik besef ook dat dat betekent dat ik Strava moet blijven behouden. Dus het is voor mezelf nog afwachten of ik het ga blijven gebruiken. Idealiter heb ik een dashboard a la Runalyze of iets dergelijks die me die data kan tonen zonder dat het gestuurd moet worden naar een cloud dienst. Ik zie nog wel!
Andere apps die ik gebruik:
Actual Budget - YNAB alternatief voor envelope budgetting
Navidrome - Weggestapt van Spotify - nog in progress though
SearXNG - search indexer die door alle search engines doorzoekt
EVCC - slim laden van mijn auto op basis van zonnepanelen & dynamische elektriciteitsprijzen
Adguard - ad & content blocking
Vaultwarden - password manager
Jellyfin - media server
Mazanoke - image optimizer en/of converter
OpenWebUI i.c.m. OpenRouter - nog geen lokale AI hier draaien .. Komt wel
Degene die ik nog echt werk in ga moeten steken
Immich - WAF is meh.. Ze wilt 100% zekerheid dat we geen foto’s kwijt zijn van Google Photos.
WhatsApp - Eventueel Matrix server met WhatsApp bridge
Cool dat je Statistics for Strava gebruikt :p. Volgende release zal support toevoegen voor webhooks btw. Zodat activiteiten (ongeveer) instant in je SFS instance terecht komen