💻️ Homelab / Self-hosted apps

Gisteren https://n8n.io/ beginnen gebruiken, zot krachige tool voor automations!

Flexible workflow automationfor technical teams

Ik heb nu 1 simpele workflow in place die automatisch nieuwe releases van m’n Github project gaat posten naar Discord

Er zijn ook massas templates beschikbaar om je workflow(s) van te starten: Discover 3411 Automation Workflows from the n8n's Community

2 likes

Zeker en vast. Ik gebruik het al een tijdje. Onder andere als soort van back-end waarbij ik die flows gebruik als API-calls.

Met v0 bouw ik dan de frontend, en de complexe logical stop ik in N8N flows. :smiley:

1 like

Hoe zit de pricing van n8n in elkaar?

Als je self-host, gratis

1 like

Opzoek naar een selfhosted foto management app. Een snelle zoektocht op het web zie ik deze 2 opties al.
Iemand ervaring mee?
Is ter vervanging van Google Photo’s

1 like

Geen ervaring mee maar Immich is vrij populair. Tal van content creators hebben er video’s over gemaakt:

1 like

Ik gebruik Immich al meer dan een jaar. Top product, dikke aanrader

1 like

Net een blogpost gepubliceerd over m’n setup, mss kan het anderen helpen:

https://medium.com/@ingelbrechtrobin/theres-no-place-like-127-0-0-1-7a21a500a0f8

10 likes

Super nice, thanks!

Waar ik momenteel het meest van al gebruik van maak is https://openwebui.com/

GPT wrapper waar je connecties kan leggen naar zowat alle grote LLM modellen API’s

Momenteel is het bij mij Claude, ChatGPT, Mistral, Deepseek, .. die ik gebruik.

Ook handig om prompts op te slaan, memory, searches, ….

Hiermee cut ik de costs van 20 euro/maand voor chatgpt naar 5 euro per maand door API credits te kopen. In die 5 euro per maand zit dan nog eens een - Europees gehost en Europees company - Hetzner Linux VPS waarop ik ook onder andere home automation draai

1 like

Volledig off topic, maar ik luister bijna wekelijks nog steeds naar deze 2. Pareltjes, bedankt hiervoor :slight_smile:

1 like

Rafflesia was nu wel echt de aller laatste topic die ik hier op Computer Club had denken tegen te komen. (Ben vrijwilliger bij Genet Records die hun platen uitbracht.)

2 likes

Haha zalig!!!

Jij bedankt :wink: Ben bezig met ons eerste nr ooit te herwerken :stuck_out_tongue:

2 likes

hardcore reunieke hier of wa?

1 like

Interessante topic. :slight_smile:

Ben zelf al een tijdje aan het selfhosten, een dikke 2 jaar. @Robin , jouw project tegengekomen paar dagen terug en as we speak, activiteiten aan het importeren van Strava. :smiling_face_with_sunglasses:

Het zet me wel aan het denken: Ik ben begonnen met self hosten voor privacy redenen. Maar ik besef ook dat dat betekent dat ik Strava moet blijven behouden. Dus het is voor mezelf nog afwachten of ik het ga blijven gebruiken. Idealiter heb ik een dashboard a la Runalyze of iets dergelijks die me die data kan tonen zonder dat het gestuurd moet worden naar een cloud dienst. Ik zie nog wel!

Andere apps die ik gebruik:

• Actual Budget - YNAB alternatief voor envelope budgetting
  • Navidrome - Weggestapt van Spotify - nog in progress though
  • SearXNG - search indexer die door alle search engines doorzoekt
  • EVCC - slim laden van mijn auto op basis van zonnepanelen & dynamische elektriciteitsprijzen
  • Adguard - ad & content blocking
  • Vaultwarden - password manager
  • Jellyfin - media server
  • Mazanoke - image optimizer en/of converter
  • OpenWebUI i.c.m. OpenRouter - nog geen lokale AI hier draaien .. Komt wel

Degene die ik nog echt werk in ga moeten steken

• Immich - WAF is meh.. Ze wilt 100% zekerheid dat we geen foto’s kwijt zijn van Google Photos. :stuck_out_tongue:
  • WhatsApp - Eventueel Matrix server met WhatsApp bridge
  • Trello
5 likes

Cool dat je Statistics for Strava gebruikt :p. Volgende release zal support toevoegen voor webhooks btw. Zodat activiteiten (ongeveer) instant in je SFS instance terecht komen

1 like

Navidrome kende ik niet. Is een zondag projectje geworden. Nice :+1: Combinatie met chora als cliënt. Andere cliënt suggesties? (Android)

Hehe leuk!

Voor Android is Tempo wel clean.

iOS is Arpeggi (TestFlight nog weliswaar) een aanrader. Apple Music lookalike

1 like

Is Navidrome een alternatief voor Jellyfin? Of heb ik het verkeerd voor?

Is enkel beperkt tot muziek. Zeg maar een self hosted iTunes. :slight_smile:

Jellyfin kan ook muziek, maar ik hou dat liever apart en enkel voor series en films

1 like