In maart word ik voor de eerste keer papa .
Is er tech (of andere dingen) die jullie aanraden? Momenteel voor de baby fase maar mag ook voor later zijn, als ze wat ouder worden
In maart word ik voor de eerste keer papa .
Is er tech (of andere dingen) die jullie aanraden? Momenteel voor de baby fase maar mag ook voor later zijn, als ze wat ouder worden
pakske.be vond ik zeer aangenaam in gebruik. Is een babylijst, los van een winkel. Dus je shopt wat rond, je koopt wat tweedehands. En vrienden kunnen iets kopen, terwijl je alles al hebt.
Een geboortelijst hebben wij bij Mic Mac Miniscule (Mic Mac Minuscule - hippe, tweedehands geboortelijsten ).
Een dame die voor jouw alle spullen gaat zoeken, tweedehands vooral en als het nieuw is vaak een duurzaam alternatief.
Een maand voor de bevalling mag je alle spullen komen ophalen.
Eerder low-tech maar tetradoeken. Héél véél tetradoeken…
Als je later wil gamen met je kind → De games van Lego zijn echt tof.
Wij hebben een Phillips Avent. We zouden niet meer zonder kunnen. Verder bijna geen tech bij ons voor de baby.
Deze zijn de max:
Bedoel je de Avent babyfoon of de flessenwarmer? Die laatste hebben wij ook, was zeer gemakkelijk
Bij borstvoeding kan je een kolftoestel huren (CM, thuiszorgwinkel, …). Ook veel hype gehoord over de Elvie mobiele toestellen
Babywinkel: Wij hadden bij een klassieke babywinkel (fysiek+webwinkel) de lijst aangelegd, maar volgende keer zou ik ook eerder pakske.be nemen… Bij de klassieke babywinkel vond ik het vrij dure producten in aankoop (je krijgt een 10% van het bedrag in cadeaubonnen… maar die vervallen 1 jaar later en dus net op tijd opgemerkt en geen 400euro kwijt). Ook allerlei regeltjes over ophalen/verzenden en favoriete producten die verplichte aankoop hebben
Babyfoon: Qua tech gadgets had ik enkel de babyfoon op de lijst. Ik had een model met bijhorende iOS app op de lijst gezet zonder reviews op te zoeken. Zeker niet voor de Luvion (Supreme Connect 2) kiezen dus Die iOS app is de slechtste die ik in lange tijd gebruikt hebt. Ik had de APK zitten decompilen en network calls proberen intercepteren om de raw videostream te vinden – lijkt via Japanese servers over MQTT/UDP te gaan
Ik ben al een dik jaar lid van de club. Zo’n kleine is met een wc-rol content, dus veel tech komt daar niet aan te pas.
Als ouder weten wij toch te appreciëren:
Babyfoon:
2dehands Philips Avent gescoord, eenvoudig audio-ding, ook vanuit de gedachte dat babyfoons met video enkel voor overbezorgde ouders zijn. Na enkele maanden toch zo’n exemplaar met video aangeschaft (Alecto, kwaliteit beduidend minder dan Philips), en kan U zeggen dat we content zijn via video te kunnen checken of de kleine enkel op zoek is naar zijn tut, of dat er voor ons écht een reden is om uit bed te komen
(!) tip: als de babyfoon niet mee is laten wij een van ons telefoons achter bij de slapende kleine, en laten we een call lopen naar de telefoon van mijn lief. Zou overigens superhandig zijn mocht dat kunnen tussen mijn eigen telefoon en mijn eigen smartwatch.
Digitaal babyboekske:
Wij gebruikten app Baby Daybook, gratis variant. Pamperke of fleske bijhouden is easy en achteraf eenvoudig terugblikken op dagschema. Bij de dokter makkelijk terugzoeken wanneer de kleine voor het laatst koorts heeft gehad, etc. Draait op iOS en op Android, én heeft een handige app voor op smartwatch.
Kolf:
Mijn vriendin is 3 maand na de bevalling weer voltijds gaan werken, maar heeft een vol jaar borstvoeding gegeven. Een Elvie Stride kolf was de duurste en één van onze enige nieuwe aankopen (met bon mutualiteit), maar ook een goede aankoop. Geen evidentie om een vergadering in te stappen of met de glimlach klanten te bedienen terwijl dat kolven aan de gang is, maar de kolf is zeker handsfree.
Voordeel van de Stride tov de duurdere Elvie variant is dat de Stride de pomp in een afzonderlijke unit zit, en dus geen gewicht toevoegt in de BH. Tot zover mijn begrip… De Elvie app is overigens weinig meer dan een opgesmukte timer.
Varia
=> Google Home/Nest speaker + slim stopcontact + flessenwarmer: Roep vanuit Uw bed dat de fles die ge geprepareerd hebt alvast mag worden opgewarmd. Tegen dat ge in de keuken zijt staat Uw gerief gereed.
=> Slimme lampen + sensoren: zodat bij nachtelijke omzwervingen door 't huis het licht vanzelf op een gedimd standje aanspringt.
=> Slimme deurbel: stel ‘stille periodes’ in zodat de kleine niet wakker gebeld wordt op de momenten dat hij slaapt.
…
Onze geboortelijst hebben we via pakske.be samengesteld. Blij mee. Handig om zo ook veel tweedehands zaken te kunnen invoegen.
Baby van 11 maand hier:
babyphone: wireless security camera’s for the win …
aangezien ik relatief in het google biosfeer zit was een google nest camera een easy en cheape optie … wat een gemak zeker in combo met een htpc
maar je kan bijn elke wifi camera gebruiken , wel handig als je ook kan spreken va de camera.
koop geen mamaroo, koop veel via vinted , maak url in zijn/haar naam en laat deze doorverwijzen naar je geboortelijst bij pakske ofzo.(adressen form via tally uiteraard :-))
koop geen kousen die harslag meten ofzo of andere dure shizzle
handige sites ook tijdens zwangerschap: oudersvannu
en als app: oei ik groei (echt goed)
als ik aan meer denk, schrijven we het nog.
Babyfoon met camera is wel echt handig.
En zoals hierboven vermeld, wij hadden ook een Luvion die absoluut brak was, die zou ik mijden.
Ik bedoelde de Phillips Avent Connected Babyfoon. En nu ik hier bijlees hadden we ook de Elvie Pump. Mijn vriendin heeft daarvoor geopteerd omdat die gewoon in de BH kon zonder meer kabels. Vond ze heel handig in gebruik. Zelfs op een festival onopvallend kunnen kolven in de massa.
Philips Avent is wel echt een goeie investering gebleken. Duur toestel voor wat het eigenlijk maar kan maar doet gewoon goed wat het moet en vooral op verplaatsing handig dat je ook via wifi je video en audio signaal op de app kan pakken.
‘Babytracker’ is een (alleen iOS?) app die op zich ook niks bijzonder complex doet maar ons wel echt geholpen heeft om makkelijk ‘parameters’ te registreren. Kind&gezin en pediater heeft ons vaak gevraagd bij te houden wanneer ze eten, slapen, huilen, ontlasting maken, reflux hebben,… Als je gemiddeld 3h per nacht slaapt kan je dat niet meer uit je hoofd opsommen en is die historiek in de app netjes op te vragen.
Destijds ook betaald voor de ‘Oei, ik groei’ app, die is inhoudelijk waardeloos gebleken voor ons. Mooi vormgegeven maar geen toegevoegde waarde.
Wij zijn heel low tech gegaan voor ons kind (ondertussen 4 jaar oud).
Enige was Baby Tracker: gratis, zowel voor Android en Apple, en kan gesynced worden met mama, papa, eventueel grootouders. Kan heel low key gebruik voor enkel tracken van voeding of medicatie tot hard core tracking: slaap, voeding, medicatie, kolven en melk stash in de vriezer, …
Ook de app van Oei, ik groei gekocht, maar vond dit zelf niet superveel meerwaarde.
Elvie bestond nog niet 4 jaar geleden, maar voor een volgende baby zou ik het ook onmiddellijk aankopen.
MicMac is de max, wij hebben ook super goeie ervaring met hun.
Nog een leuke app vóór de geboorte: Kinder, om babynamen links of rechts te swipen. Als beide ouders een naam rechts swipen komt die op de shortlist.
Geweldige antwoorden allemaal! Bedankt
Ik zal er met men vrouw even doorgaan, vooral voor de Elvie Pump enzo
Dit is ook een aanrader als je op verplaatsing bent.
Jup!! Da’s ene die wij super veel gebruiken. Kost 6€ ofzo.
Ken je toevallige ook een android versie hiervan?
https://www.babymonitor3g.com/nl/
→ bestaat ook voor Android. Ik gebruik die versie.
Ik las hier ergens wat verwijzingen naar Elvie borstkolven maar die zijn behoorlijk pittig geprijsd. Mijn vrouw gebruikte Youha’s, waar ze erg tevreden van was en dat werkte volgens de vroedvrouw van de tiende maand even goed als die Elvie’s.
Daarnaast, sluit me volledig aan bij de comment van @MadameClapotis mbt babyfoon, hebben hetzelfde scenario beleefd.
Allemaal niet te veel aandacht aan die zotte features besteden die veel geld kosten. Wij kunnen met onze Alecto via de ontvanger naar de camera praten, maar dat doe je nooit. De oma heeft (omdat er nog kleinkinderen zijn die daar wel eens een dutje/slaappartij’tje durven doen) een Luvion en de kwaliteit daarvan is bedenkelijk.
Slimme stekkers (Tapo) om een babylampje aan en uit te laten gaan. Tapo heeft een erg propere app btw.
Wij hebben ook zo’n slaaptrainer van Zazu, die je kind een idee geeft wanneer het mag wakker worden en opstaan. Verschrikkelijke interface op dat spel wel.
Verder van Zazu kan ik ook de pinguin aanraden, die verschillende geluiden kan maken (muziekjes, vogelgeluiden, geluid van de zee, white noise, …). Dat ding maakt een halfuurtje lawaai (en/of licht) en valt dan stil. Als je kindje 's nachts weent, schiet dat ding weer in gang om je kindje te kalmeren. Wij maakten voornamelijk gebruik van het white noise geluidje. Je kan die pinguin om god weet welke reden ook als bluetooth-speaker gebruiken.
Verder gebruikten we in het eerste jaar ook een Snuza Hero - zolang je kindje niet terug op de rug kan rollen - die je simpelweg op de pamper schuift. Dat klein apparaat monitort de ademhalingen van je kindje. Als je kindje even niet zou ademen, gaat er een hels alarm af. Dit is vooral om tragische gevallen van wiegendood te voorkomen. (Er zijn natuurlijk ook andere, meer logische manieren om dat te voorkomen - zonder technologie).
Mijn ervaring hiermee is dubbel. Enerzijds goed en gerust gevoel hierdoor, anderzijds hebben we 3 false positives (omdat de Snuza loskwam) gehad (en trust me, ge zijt sebiet wakker als dat alarm afgaat) - gelukkig nooit een echt alarm.
Is zo een typisch apparaatje dat ze je in babywinkels zullen proberen verkopen als “Allé meneer, ge wilt toch zeker zijn dat uw kind veilig slaapt en dat er niets mee gebeurt? Wie wil er dat nu niet voor zijn kinderen?” en poef, 140 euro lichter.
Er zijn ook sensormatjes die je dan onder het matrasje legt, die dezelfde werking hebben.
Anyways, wij hebben dat nu en zullen dat bij eventueel volgende kindjes ook wel gebruiken, maar ik durf niet zeggen of het echt veel nut heeft en of ik het zou aanraden.
Voor als ze ouder zijn; onze 2,5-jarige is heel grote fan van haar Timio. Qua educatieve apps hebben we enkel ervaring met de apps van Bimiboo (bv; een spelletje met 1 grote olifant en 1 kleine krekel en ze moet de juiste muts - een grote en een kleine - op het juiste dier zetten, of een spelletje waarbij vormen moeten gematched worden).