Persoonlijke to do app/ takenlijst

Ik zoek een manier om op een gemakkelijke manier een to lijstje te maken/bij te houden (ik ben single dus niemand maakt er eentje voor mij :sweat_smile: )
Iets zonder te veel overkill. Meeste van die dingen zijn nogal professioneel gericht.

Not sure als je wil self-hosten, maar indien yes: Self-Hosted Software and Apps

1 like

Sinds een jaar vrolijke gebruiker van TickTick

(Niet zeker of er een Android en Windows versie is)

Google Keep kan checkbox lijstjes maken.

Google Tasks.

2 likes

Misschien een historische top thread uit het forum die je kan inspireren ✅ Todoism: what's your system?

1 like

Awesome Habits voor de terugkerende taken (planten water geven, fietsketting smeren, banden van auto en fiets oppompen, carwash, vitamientjes, maandelijks een willekeurige ruimte opruimen) en OneNote voor projecttaken, elk in een eigen sectie.

1 like

Hier zeer tevreden met de Reminders-app van Apple. Zeker nu je subtaken kan maken.

1 like

Ik gebruik al enkele jaren Microsoft todo. Ik hou van de UI, simpel maar wel voldoende features die je kan gebruiken maar niet moet.

Veel mensen rond mij zweren bij TickTick, maar zelf is de overstap nog niet gelukt.
(Reminders instellen en due dates is bij TickTick naar mijn gevoel nét iets omslachtiger dan bij Microsoft ToDo).

Beide apps hebben een web versie die je op je computer kan bekijken.

Voor snelle lijstjes (boodschappen lijst noteren die mijn vriendin dicteert) en notities gebruik ik “Google Keep”. Ik had vroeger altijd een Android en nu een iPhone. Apple’s apps zijn wel goed maar ik probeer zo los mogelijk te blijven van hun eigen apps, zodat ik overal dezelfde ervaring kan behouden.

Notion is ook nog een goede. Daar zet ik de echt gestructureerde zaken. Een plan voor een reis die ik maak bijvoorbeeld. Zo zet ik daar een checklist voor mijn bagage.

Ik gebruik Todoist sinds enkele jaren voor zowel privé als professioneel dingen bij te houden. De applicatie is erg eenvoudig maar recurrente taken werkt gewoon simpel en goed. Enshittification is wel wat begonnen dit jaar met AI nonsens maar dat valt voorlopig te negeren.

Da’s ook een itch die ik al even heb, voor eigenlijk een zeer eenvoudige usecase.

Ik gebruik Google Keep. Gewoon lijstjes die je kan afvinken.

Ik deel 1 lijst met mijn vriendin, als boodschappenlijst.

Nu als je op weekend/reis gaat met vrienden wil je dat eigenlijk ook, alleen kun je de url van de lijst niet delen. Wat het vervelend maakt om niet Keep users te onboarden. Iemand ook dit probleem? :sweat_smile:

Op veel to do apps heb ik een kerkhof aan onafgewerkte taken liggen :slight_smile: Things, Wunderlist, Todoist, Evernote, Google Keep, Any.do, Microsoft Todo, Notion. Sinds een jaar doe ik mijn best om alles te centraliseren in de Apple Reminders app. Voorlopig nog geen kerkhof

1 like

Erg veel testvoer voor het weekend al.

Hier ook gewoon Google keep. Online sync, checkboxes & je kan delen met mensen indien nodig

1 like

Maar een linkje sturen naar het lijstje kan niet he?

Of kijk ik daar al jaren over?

1 like

Dat zend toch een kopietje van de lijst? Geen link naar de lijst?

Normaal wel als je “collaborator” kiest

op iphone tot nu toe meest gebruikt:
ge kunt lijstjes sharen
ge kunt er alarm op zetten uur en datum
ge kunt alarm ook een locatie zetten
bv. vergeet het wc-papier niet in die of die winkel

ik heb mijn hoofdTODO’s wel ingeklapt wegens privacy :))
de NOT IMPORTANT / URGENT heb ik niet, want hoe kan iets dringend zijn, als het dan niet belangrijk is, tja, dat heb ik niet :))

1 like