Ook iets wat met Revolut kan! Je kan vaults maken waar (optioneel) afgerond geld op gestort wordt of je zet er gewoon zelf geld op.
Je kan er niet per ongeluk mee betalen, wel op elk moment uithalen. Per vault kan je ook een doel instellen.
Ik heb dit een tijdje terug gedaan toen ik een nieuwe xbox kocht, het geld daarvoor in een vault gestopt en dan gewacht tot hij in korting stond.
Aangezien het hier al paar keer over Revolut is gegaan:
Vanaf mei krijgen nieuwe Belgische Revolut-rekeningen een Belgische IBAN-code en krijgen de bestaande rekeningen geleidelijk die landencode. ‘Onze klanten moeten hun rekening dan niet meer aangeven bij de Nationale Bank’, zegt Francesco Aghemio, die de Belgische en de Nederlandse activiteiten van Revolut leidt. ‘Maar het gaat verder dan alleen die code. De tegoeden van de klanten worden ook beschermd door België en ook voor het antiwitwasbeleid vallen we nu onder het toezicht van de Nationale Bank.’
Dat Revolut nieuws in oktober 2023 voor het eerst gehoord. We zijn ondertussen bijna mei 2025 dus ik ben benieuwd of het effectief zover komt . Waarschijnlijk vertraging gehad door regulering etc. Misschien kan ik dan Revolut terug vaker beginnen gebruiken (bv. KBC-rekening is sinds juli 2024 niet meer gratis)