Ik zie hier regelmatig verwijzingen naar Proton. De website ziet er alleszins zeer overtuigend uit.
Is het de moeite om van een gratis persoonlijk gmail+calendar over te stappen naar een gratis Proton mail + calendar?
Een nieuw mailadres is natuurlijk een enorm werk.
Mail heb ik ook niet, maar gebruik sinds een tijdje de password manager. Een van de betere die ik al gebruikt heb. Voorlopig heb ik voldoende aan de gratis versie, maar ik overweeg om over te stappen op de betaalde versie. (Zou ik eerst mijn vriendin moeten overtuigen om een andere pw manager te gebruiken)
Ik gebruik momenteel Bitwarden (op Windows en Android), is het de moeite om over te stappen naar Proton Pass? Beide zijn open source en gratis te gebruiken dus daar zit al geen verschil op denk ik.
Ik zou zeggen van niet. Ik gebruikt bitwarden op het werk en ik vind de UX van proton stukken beter, maar is het zo baanbrekend om alles over te zetten, niet per se. Ik denk dat je in de gratis versie van bitwarden ook wel wat meer flexibiliteit hebt (Proton geeft je 1 âkluisâ/folder voor je wachtwoorden, voor meerder kluizen/folders moet je een betalend plan nemen).
Ik ben heel tevreden Proton VPN-gebruiker. En voor de CC-mailbox ook overgestapt van Google Workspace naar Proton. Ik gebruik wel enkel de Mail.
âNadeelâ is dat je door encryptie enkel de Proton Mail-app kan gebruiken op iOS. Op MacOS kan je Bridge gebruiken om de native Mail-client te gebruiken. Maar ook op Mac gebruik ik de Proton Mail-app, want die zit best goed in elkaar.
Is de fill-in assist op Android even goed als of beter dan Google Passwords? Ik gebruik momenteel GP en Bitwarden naast mekaar (zowel mobiel als in Chrome op de computer)
Ik heb enkele maanden geleden een proton email adres gemaakt dat ik gebruik voor banking, crypto.
zie ook dit interessant filmpje over het voordeel van met verschillende email-aliassen te werken. STOP Giving Your Real Email Address (do this instead)
Ik heb vorig jaar met Black Friday een abonnement aangeschaft bij Nord (zowel NordPass als NordVPN) en ben er ook wel tevreden van. Maar door de positieve ervaringen hier met Proton vraag ik mij af of het de moeite is om misschien over te schakelen, ik zou bijna mijn abonnement moeten vernieuwen dus misschien ook het moment om over te stappen
Iemand die ervaring heeft met beide en de voor- en nadelen van beide kan geven?
Ik ben ook tevreden van Proton mail. Ook aanrader is om een Yubikey te gebruiken als fysieke sleutel voor bv je crypto wallets. Kost 50⏠en je koopt er best direct 2 want als je een key kwijtraakt heb je nog een backup. Passkeys via je authenticator app is ook safer dan 2fa.