Ik was onlangs in Albanië, kraanwater is niet drinkbaar en ik moet dus flessenwater kopen. Maar daar zitten de dopjes niet vast aan de fles en verloor ik altijd mijn dopjes
Als je je deuren via de app wil openen of sluiten, dan kan je dat doen met een pin of met biometrics maar dat steken ze netjes in een flow die altijd (altijd!!!) is: schuivertje verzetten om te openen/sluiten => knopje âbevestig met biometrieâ => openen of sluiten (allez, in de regel is dat dan binnen de minuut openen of sluiten maar meestal opent of sluit hij wel)
Je kan klimatiseren een bepaalde tijd inschakelen, en als je dan vertrekt en je best doet en nog binnen de tijd aankomt op je bestemming dan houdt hij ook nog je wagen lekker fris terwijl je hem al geparkeerd hebt.Handig als je nog een sixpackje op de achterbank liggen hebt in de zomer.
Dit alles uiteraard verpakt in een app-jasje gemaakt in MS Publisher
Ze hebben allebei dezelfde software, en dus dezelfde problemen. De EX60 en ES60 zullen die dus waarschijnlijk ook hebben. De EX40 is dacht ik nog de oude uitvoering en software.
de sleutel heeft geen knopjes, enkel awareness. Deuren gaan helft van de tijd niet open, zeer vervelend als je daar staat met volle handen. Hoe platter de batterij (van sleutel of van de auto) hoe erger het probleem wordt. Of de auto wilt niet starten omdat hij de sleutel niet âvindtâ. Je kan die dan wel op een specifieke plek plaatsen.
radio is een ramp, verspringt constant zelf van volume
app verbind de helft van de tijd niet met de auto, ondanks dat er goede ontvangst zou moeten zijn
de hoedenplank van de EX30 is met een gigantisch breekbaar systeem, bij ons zijn beide ophangdeeltjes nu kapot en hebben we de plank er dus maar uitgehaald.
handschoenenkastje gaat enkel open met een knop op het scherm.
Er waren eerder nog al andere problemen, maar die zijn met updates wel verholpen.
Verder nog veel onhandige navigatie op het scherm voor bepaalde features en het âdubbel opâ van Android Car en dan Apple Carplay, daâs heel onhandig geĂŻntegreerd.
Ouch, de EX60 stond hier ook op de shortlist. Nochtans altijd al goeie ervaringen met Volvo, maar dat dateert wel uit het tijdperk dat apple carplay geen ding was, dus al efkes terug.
En dan, onze Skoda. We hadden er eentje als bedrijfswagen en dat was eigenlijk allemaal dik ok, niks miserie mee. Toen we zelf eentje moesten kopen gewoon zelfde gekocht, prijs kwaliteit en zo. Maar sinds dien enkel miserie gehad met hun entertainment systeem. springt constant aan en uit, ook al een paar keer als we de auto gesloten hadden. Gevolg: lege batterij bij aankomen bij de auto. Heerlijk. We zijn zo ver dat we het eigenlijk gewoon volledig willen uitzetten en puur met zoân gsm houder op ons raam willen rondrijden. Helaas springt ie nog steeds soms vanzelf aan. Echt zalig.
Nu we aan het uitkijken zijn naar een nieuwe en dan toch stilaan naar EV gaan lijkt alles dat qua koffer iets biedt zoals onze huidige octavia (ja, 600L of zo met de hoedenplank op zân plek en passagiers op de achterbank, we zijn rotverwend) rommel behalve Tesla. We gaan toch geen Tesla moeten kopen he?
Maar hey, als het goed is mag het ook gezegd worden: nu wireless KEF speakers, een heerlijkheid. detecteren wanneer een signaal van mijn platenspeler komt en switchen vanzelf, en verder altijd klaar voor een spotify jam.
tja Volvo
mijn vorige auto was ook 'n Volvo: XC90 van 2007
dus niks extreem qua software, boordcomputer.
Radio met CD allez top qua geluid etc
MAAR⊠opeensâŠ
out of the blue liep de batterij leeg op 3 Ă 4 uur
nee geen vergeten lichtjes geen radio laten aanstaan
raadsel!!
eerst zelf met ampere meter en zekeringen zitten prutsen maar nada
dan maar
naar lokale garage⊠geen oplossing
naar erkende Volvo garage⊠geen oplossing
van pure ellende dan maar verkocht
âmarchandâ voor export, want ja.. :((
Het enige netwerk waar je nog iets van bedrijven kan zien soms
Echter, hoe langer hoe meer enkel maar als je er uiteindelijk in slaagt om door de rommel, generieke posts en AI slop te geraken
en waar 99% van alle verzoeken eigenlijk gewoon een manier zijn om u iets te verkopen en de komende vijf dagen elke dag een bericht te krijgen waarom zij nu net wel de beste developers hebben.