Roborock hier, levert veel beter werk dan een basic Roomba. Momenteel een S8 die ook kan dweilen, maar heeft geen basisstation waar hij zich automatisch leegt. Lijkt me ook redelijk overbodig als je geen sterk verharende huisdieren hebt.
Die hebben we maar ook andere black friday deals:
(geen kennis van robostofzuigers, zeer tevreden over mijn handheld roidmi x20 via ibood aan 129/149.)
Vandaag met mijn collega’s nog een lang gesprek over gehad. Ik twijfelde over de “netheid” van die dingen maar 2 collega’s met een Roborock S7 (1 mét station, dus zelf legen, 1 zonder) zijn heel tevreden.
Zelf ben ik aan het nadenken om een robotstofzuiger te nemen maar durf de sprong niet echt te wagen omwille van de prijs én lichte schrik dat het minder proper is dan zelf stofzuigen en ik alsnog er over moet met de steelstofzuiger… (please proof me wrong!)
Ook de prijzen schrikken mij een beetje af, maar ken er niets van.
Als ik dus die collega’s moet geloven is zo’n roborock wel “de shit”
Heb een Neato Botvac D7 thuis al jaren en wat mij toen overtuigde bij de aankoop is dat hij niet zigzag je huis kuiste maar lijn per lijn.
Alsook dat je no go lijnen kan instellen op het grondplan dat hij maakt.
Ze hadden toen ook prijs gewonnen toen.
Je kan zones instellen en werkt ook met Iphone Opdrachten app op via Siri hem te activeren en ook met Google Home.
Zou geen D7 meer kopen uiteraard gezien de tech al verouderd is, maar mijn volgende zal ook een Neato zijn.
Is uiteindelijk de Blaupunkt Extreme geworden! (cc @Robin)
Nog even tempted door de mooie deals op de duurdere, die ook wel wat nice-to-haves hebben. Maar die Blaupunkt doet alles wat ik wou, en aan een heel goede prijs.
Merci voor alle tips allezins, maar keep 'm coming voor anderen.
ik heb een tijdje een Roomba gehad, maar er kwam altijd stof op de sensor van het stofbakje waardoor die constant dacht dat die vol was… het uitkuisen van de robotstofzuiger nam op den duur meer tijd in beslag dan vlug even met een (draadloze Dyson) manuele stofzuiger rondgaan…
dus als iemand daar ervaring mee heeft en tips, laat maar komen!
(disclaimer: we hebben 2 huiskatten)