📱 iOS tips & tricks

Wat zijn jullie favoriete iOS tips & tricks?

Eentje om de thread te openen:

Als je lang drukt op iets in iOS, krijg je meestal een handige snelkoppeling. Zoals toestellen tonen wanneer je Bluetooth aanklikt in het bedieningspaneel.

En toch ontdek ik nu pas deze: meteen een timer instellen.

RPReplay_Final1710059254-ezgif.com-video-to-webp-converter

4 likes

Mohow!
Zei mijn wederhelft.
(ik ook)

De herkenningssoftware in Photos kan veel items herkennen en er info over geven, zoals wasvoorschriften adhv een label.

RPReplay Final1710158293 (1)

5 likes

Werkt nog niet voor Nederlands blijkbaar :sweat_smile: zot coole tip, dus wou ook testen maar je moet dus taal op Engels zetten van Iphone.

Aha da’s idd een correcte opmerking, die had ik erbij moeten zetten. :bulb:

Veel te recent ontdekt: er is een Reachability setting. Wanneer je die hebt ingeschakeld, kun je onderaan je scherm naar beneden swipen en komt de hele content naar omlaag. Handig wanneer je met 1 hand bedient en met je duim niet helemaal bovenaan raakt om bvb back button te klikken (looking at you VRT NWS)

Reach the top of the iPhone screen with one hand - Apple Support.

1 like

Als je lang op de tabs knop (rechtsonder) klikt, heb je een optie om alles te sluiten. Heeft heel lang geduurd tegen ik dat door had

Als je over de Home bar onderaan je scherm naar links of rechts veegt kan je tussen apps swipen.

En naar aanleiding van een support vraag op het Forum het ik ontdekt dat je een Focus mode niet enkel kan gebruiken om notificaties te snoozen maar dat zelf je homescreen meer of minder apps kan hebben.
Ik heb nu Werk Focus waar enkel mijn werk apps opstaan.
En privé kan je dan Focus zetten voor je werk apps niet te zien en die te snoozen.

Dan ben je niet afgeleid op het werk, en ga je geen werk mails checken in het weekend.

1 like

Als je in een app zitten scrollen hebt en je wil snel helemaal terug naar boven gaan op de pagina, dan tik je gewoon even bovenaan je scherm (waar de tijd of je batterijstatus staat) en je zit direct terug bovenaan.

1 like

Ga in je Settings naar Accessibility > Touch (onder Physical and motor) > Back Tap > Double Tap of Triple Tap > stel hier de gewenste shortcut in. Ik gebruik de double tap (op de achterkant van de iPhone) om zo gemakkelijk screenshots te maken.

Een van de features die ik super veel gebruik en ook niet iedereen weet is dat copy/paste werkt cross-device.
Dus je kan op je mac iets copy doen en pasten op je gsm in whatsapp of andersom.

1 like

Immens handig als ik 2FA code moet gebruiken uit Authenticator :+1:

1 like

Dit werkt trouwens ook perfect met foto’s! Eentje dat ik zelf nog niet super lang wist.

Nog eentje: Als je de spatie-knop op je toetsenbord inhoud kan je naar links en rechts bewegen om je cursor te bewegen.

Werk veel makkelijker dan vinger op de tekst te houden en zo cursor proberen goed te krijgen.

3 likes

Idd. Mijn lief zag me dat ondanks doen en er is een fase vóór en na in haar leven :sparkles:

5 likes