Sporza wielermanager

Al mijn transfers moeten opgebruiken door het uivallen van Almeida en Coquard. Nu hopen dat al mijn renners van mn ploeg er in blijven :grimacing:

1 like

Ik heb toch ook een paar transfers doorgevoerd gisteren. Heb er nog 1 over just in case. Hopelijk vallen er in de laatste week niet te veel meer uit :crossed_fingers:

De wielermanager heeft er bij mij ook voor gezorgd dat ik het wielerseizoen toch wat intensiever volg dan vroeger :slight_smile:

1 like

En of het spannend is.
De rustdag is welgekomen om het uitvallen van renners gisteren te verwerken en de transfers te wikken en wegen.

OUT Almeida IN Landa
Of ga ik voor Gall of Gaudi IN en spaar ik zo 2 mln om Tarling te vervangen?
All the questions! :joy:

Trouwens @PieterDK eerst verschijn je plots in de CC minicomp, en dan hop ook in m’n mailbox :grinning: veel succes én plezier op THiNK :muscle:

1 like

Haha herkenbaar! Die transfers zijn toch altijd een stressmomentje :joy:

Thanks! Gaat leuk worden die workshop :smiley:

uitgelogd
ik weet of het een bot was, maar de conversation bij sporza was ondermaats
begin: hoe is het mogelijk dat ge renners kunt selecteren die niet meerijden - selectie reeds lang gekend, sommige ploegen (zie mini-competitie) hebben dan onvolledige ploeg, geen 16 renners! undefined!
reglement 16 renners per ploeg.
consequent?
transfers: hoe is het mogelijk dat ge renners kunt selecteren die uit de race gestapt zijn!!!
waarom blijven uitgestapte renners in uw ploeg staan - onlogisch
ik wilde 2 renners ruilen voor 1 (wegens kosten)
en dat werd geweigerd! want verplicht 16 renners!
enfin
toen ik dit aankaartte in de chat, werd ik bijna onmiddellijk geblokt
kleine kinderen daar!
ik kan mijn ploeg niet deleten, enkel de minicompetitie verlaten, wat ik heb gedaan!
en klachtenmail gestuurd :))
speel nu enkel op andere platformen
succes voor wie blijft :))

Hey

Ik kan je frustratie begrijpen. Maar het blijft maar een spel, en de regels zijn er al van in het begin. :sweat_smile:

Zo lang is die selectie toch niet echt gekend. Sommige ploegen zijn pas (publiek) finaal de dag van de start. Dus alle begrip dat er voor de wedstrijd nog renners zijn zitten die alsnog niet meerijden.

Verder 't is ook wat aan de deelnemers zelf om de dag voor de start je research rond jouw selectie van renners te doen.
(Zo had ik zelf ook wel kunnen uitvogelen dat Kwiatkowski niet meedeed - dan nog heb je nog zelf de keuze: doe je een transfer of hou je 'm op de bus)

Idem voor transfers: altijd gauw nog even checken op procyclingstats of hij/zij nog meedoet. + Bvb Van Eetvelt heeft pas deze ochtend beslist om niet te starten, als je dan net gisteren een transfer deed … :smiley:

En ik dacht bij de eerste wielermanager ook ‘hey renner X en Y er UIT en Z er in’ maar 't is altijd 1 In 1 Uit. Dat maakt het nog zo strategisch, toch.

Zie het vooral als een leercurve voor een volgende deelname aan de wielermanager?

Een klachtenmail is toch niet echt nodig voor een gratis leuk spel? Constructieve suggesties daarentegen, dat vind ik wel een goed idee. :wink:

Terug on topic: re-te-spa-nnend in de Minicompetitie! Haasje over à volonté :raised_hands:

ik sluit me aan bij Dries, de 16 renners is ook om te voorkomen dat je de 12 duurste renners neemt. Want dan zouden we veel exact dezelfde ploegen krijgen.

1 like

En aansluiten doe je ook weer (bijna) bij de top 3 in de CCC minicompetie :sweat_smile:

vrees dat het moeilijk gaat worden, maar zoals ze altijd zeggen Madrid is nog ver :sweat_smile:

1 like

Heerlijk dat grafiekje! Hoe maak je die of meer: waaruit haal je de data?

een data frame getypt :face_with_peeking_eye: van onze scores en dan in google colab een plot gemaakt

1 like

Holy guacamole. Ben ik even blij dat @PieterDK de verrassing van de dag - Groves - op de bus zitten heeft #sorrynotsorry :grinning::skull:

1 like

Persoonlijk vind ik het een hele moeilijke vuelta

Het was al moeilijk, en dan zijn er nog eens heel wat renners uitgevallen.

Waar je in de Tour kiest tussen klassement/sprint/vlucht, is dat in de Vuelta wel een pak minder. Waardoor je meer het verschil maakt met je (geplande) transfers naarmate de wedstrijd vordert. Maar voor heel wat spelers zijn die transfers in het water gevallen …

Waardoor je wel wat ‘vast’. Dan kan je nog verschil maken met wie je kopman zet, maar laat ons eerlijk zijn da’s toch steeds gokken. Ok er zijn favorieten, maar daar kan je deze Vuelta steeds minder van op aan.

Komt daarbij dat klassementsmannen heel wat goed te maken hebben en dus ook hun kansen willen grijpen en een per definitie heuvelachtig vluchtersrit dan ook gecontroleerd wordt.

Soit, veel woorden voor: niet makkelijk, inderdaad :laughing::joy:

Off-topic: bij de vrouwen lijkt Lidl-Trek in de transfers een ploeg samen te stellen die volgend jaar SDWorks fameus (nog meer) het vuur aan de schoenen zal leggen! :ok_hand:

1 like

Pablo Castrillo! Dé transfer van de Vuelta (en denken dat ik hem inbracht na rit 10… om .5 mln uit te sparen zodat ik een andere transfer kon doen :joy:) brengt die zomaar 2 ritzeges op. :laughing:

2 likes

Zo’n zware finish bergop dus ik dacht, ik laat Groves nog wat op de bus haha, 100 buspunten! :smiley:

Ik kan en wil nog een transfer doen maar krijg hem niet meer in mijn team zonder een andere goeie renner op te offeren. Wordt nog spannend! :slight_smile:

1 like

Ik ben deze keer eens voor een nieuwe tactiek gegaan.
De bus enkel vullen met de goedkoopste renners. Budgetair geen problemen + weinig last van buspunten

1 like

De wielermanager doet er toch even minder toe vandaag. Zo jammer dat Van Aert gevallen is :sob:

3 likes

Spannend tot op de laatste Vuelta dag, in de CC minicompetie!

Zowel met de tijdrit zelf als de eindpuntentelling kan Pieter nog naar de eindoverwinning wippen denk ik.

En met Kung maak je een mooie kans voor die tijdrit, én je hebt Grooves voor de groene trui :grimacing::fearful::scream::face_with_peeking_eye::grinning::smiley:

:sob::laughing: