Sporza wielermanager

Hoezo zit die nog niet in u ploeg :sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile::sweat_smile:

Ik had gegokt dat Niewiadoma alles ging winnen in de voorjaarsklassiekers. Was ik even mis :sweat_smile:

Yes! Gisteren Kool UIT Ferrand-Prévot IN :raising_hands: (had wel gegokt dat Puck zou winnen, blijkbaar heeft ze gisteravond nog verstek gegeven :downcast_face_with_sweat:)

Volgende keer meteen Jeroom in m’n selectie :joy:

Is er een prijs voor de rode lantaarn?

1 like

Er is nog geen maar die mag er zeker komen. :grinning_face:

1 like

:man_biking: Van Omloop tot Luik — het voorjaar zit erop! :cherry_blossom:

Het voorjaar van 2025 is afgerond, en ook de Sporza Wielermanager voor de klassiekers heeft zijn laatste punten uitgedeeld. Van de vroege vormpeilingen in de Omloop Het Nieuwsblad, via de kasseien van de Ronde en Roubaix, tot het slotstuk in de heuvels van Luik-Bastenaken-Luik — we hebben het allemaal meegemaakt.
In onze zetel, voor het scherm. Maar ook, en vooral: in onze ploegen. Met wikken, wegen, vloeken en hopen :sweat_smile:

:1st_place_medal: Aaron Verheye mag zich met trots de kampioen van het voorjaar noemen. Met een feilloze neus voor puntenpakkers en een scherp oog voor timing reed hij zich met souplesse naar de overwinning. Knap gedaan, Aaron — je hebt het spel beheerst zoals Van der Poel het peloton. :bullseye:

:2nd_place_medal: Net daarachter: Jesper Broeckx en ikzelf, ex aequo op plek twee. Evenveel punten, evenveel koersinzicht (of evenveel geluk, wie zal het zeggen).
Een gedeeld zilver dus, en gedeeld schuldgevoel over die éne transfer die het verschil had kunnen maken. Ach ja :man_shrugging:

:red_square: En dan, niet te vergeten: onze geliefde rode lantaarn.
KristofmeteenK sluit het klassement af zoals alleen hij dat kan: stijlvol achteraan. Je hebt standgehouden, je ploeg nooit opgegeven, en dat verdient minstens een pint :beer_mug: en een applaus :clap:. Of medelijden. Of allebei.

Bedankt aan iedereen die meedeed, meedacht, en meeleefde. Het was koers zoals koers moet zijn: hard, onvoorspelbaar, heerlijk frustrerend én verslavend. :heart_on_fire:

We nemen nu even afscheid van de klassiekers, maar lang duurt het niet voor de volgende obsessie begint… De Giro komt eraan! :italy:
Met roze dromen, lange klimmen en opnieuw eindeloos puzzelen met kopmannen en knechten.

Geniet van de rust… of begin al maar te selecteren :wink:

Tot in Italië – en leve de koers! :man_mountain_biking::sparkling_heart:

8 likes

Woehoe! Proficiat allemaal en op naar de Giro!

1 like

we are back :rofl::rofl::rofl:

2 likes

It giet oan :heart_hands:

Op zich ben ik wel blij met zo’n stijlvolle rode lantaarn op mijn ikeakast, maar ik ga volgende keer toch meer dan één nationaliteit opstellen. :sweat_smile:

1 like

Wel een nobele gedachte. Spijtig dat het zó weinig opleverde. In de Giro een ploeg met enkel Italianen? :grinning_face:

2 likes

Aangezien het met Nibali alweer bijna tien jaar geleden is dat er nog een Italiaan een deuk in een pakje boter heeft gefietst, ga ik dat experiment laten passeren. :rofl:

1 like

Is er een Computer Club competitie voor de Giro? Heb een ploeg gemaakt, ik raak ze hoogstwaarschijnlijk nooit meer aan maar wil gerust deelnemen aan de competitie

@bartb had jij al een Minicompetitie aangemaakt?

@Quinten

voila kwas het effe uit het oogverloren

4 likes

Voorlopige tussenstand op de eerste rustdag. Achter de rug:

• Openingsrit
  • Individuele tijdrit
  • Heuvelrit

't is al leuk geweest, strategieën zijn al in twijfel getrokken, maar voorlopig: stick to the plan. :italy::spaghetti: Op naar een sprintetappe morgen.

3 likes

Ik ken 90% van het peleton niet dus wijzig mijn ploeg meestal niet meer.

Hopelijk komt WVA er terug bovenop dat hij mij nog wat punten oplevert!

1 like

Ik heb ondertussen al 90 buspunten weten te verzamelen :face_with_spiral_eyes:

1 like

Hier ook al 65. Dat gezegd zijnde, hoe cute is dit:

Dan rijden die voor een verschillende ploeg, blijven ze nog de hele tijd samen :smiley:

4 likes