Sporza wielermanager

Dat verdient ook een soort prijs

De tweede rustdag is een mooi moment voor een tussenstand. De Giro brengt hoogtes en laagtes, niet alleen voor de renners maar ook in de minicompetities. :grinning_face:

We blikken terug op twijfelen tussen vluchters of klassementsmannen. Van onverwachtse subtoppers die hoge ogen halen over een uitschuiver die een topper naar huis stuurde, tot vervloekte buspunten onder verweesde deelnemers van de Giromanager.

En of hij nu in je ploeg zit of niet, het was heerlijk om gisteren Wout terug de armen in de lucht te mogen zien steken in de ‘Strade’-rit tijdens de Giro.

Wat brengt volgende week?
Eerst sprintetappes afgewisseld met een bergrit en heuvelritten (ruiken de baroudeurs hun kansen?).

Week 3 kijken we nog niet te ver vooruit, of het is met het oog op strategische transfers voor het stevige klimwerk.

Succes iedereen!

Vandaag een hoogtepunt! Vooral in buspunten dan :laughing:

Momenteel heb ik 231 buspunten weten te verzamelen :man_facepalming: Is daar geen prijs voor? haha

3 likes

Wat een week kan doen in de CCCC Minicompetitie! Net als de Giro zelf, zorgt ze voor een omwenteling aan emoties.

• Cucolo klimt van plaats 6 naar plaats 1 (en denken dat de échte bergen nog moeten komen!) Identify yourself, mysteryplayer.
  • Vitesse remt dan weer af van de top naar de drop :sweat_smile: benieuwd wat voor cartouches hij nog achter houdt!
  • Pieter “It’s all down hill from here” Dekegel: vanaf nu is het echter enkel maar bergop
  • De strijd blijft bitsig, gezien het verschil tussen plaats 1 en 6 ‘slechts’ 170 punten bedraagt. Alles kan nog.
  • Vanaf plaats 7 wordt het moeilijk, daar is al een kloof geslagen op het peloton. Maar hey, zeg nooit nooit: 't is koers.

Veel succes en plezier in de finaleweek!
Op naar La Grande Finale in Roma. :trophy::pink_heart::purple_heart::blue_heart::white_heart:

We zullen het waarschijnlijk nooit weten, maar volgens mij is het iemand met een sterke link met Italië die z’n naam deelt met de kopman van een Zwitsers team en een van de hosts van deze podcast.

Tenzij je deze rare vogel ergens spot natuurlijk:

Vanaf 7 (kom wel van laatste plaats) kan makkelijk :slight_smile:

1 like

Tiens, ik ken geen Julian (of Alain for that matter) die ook co-host is van een niet nader genoemde podcast :grinning_face:

1 like

De benen laten spreken, zoals het gezegde luidt :face_with_tongue:

1 like

heb het gevoel dat ik het laken naar me toe aant trekken ben :smiley:

Wat een omwenteling zeg vandaag!
Zo zie je maar … Het venijn zit in de staart!

2 likes

Zalige rit, knappe prestatie van Yates. Ik had een uithaal van Carapaz verwacht maar dit is ook heel mooi. Jammer voor del torro, maar hij heeft laten zien wat hij kan op 21j en zal nog veel potten breken!

Off-topic: wat vinden jullie van die POC helmen van EF? Zouden ze moeten verbieden imo haha

De Sprint te laat ingezet ben ik bang … maar top 3 wellicht?