Vraag ik me ook af, aangezien ik veel kilometers prive doe ens morgens dus quasi altijd met een lege batterij toekom (kan niet thuisladen). Nu bij mijn vorige werkgever had ik niet het gevoel dat verbruik werd gecontroleerd (was toen wel met een gewone tankkaart). Ik doe toch al snel 4 a 5000 km prive dus had verwacht dat het wel zou opvallen voor iemand met een kantoorjob op 10 min van het werk met 2 telewerk dagen
Mijn vorige wagen (Opel Grandland X diesel) had een 220V stopcontact
Bij ons staat er (nog) niets in de car policy over bidirectioneel laden. Maar mijn ID.4 heeft dat volgens mij toch niet.
Wij hebben hier 3,5 kW piek liggen aan zonnepanelen en 2 batterijen van 5 kW met slimme sturing van Flexio. Gezien wij ook enkel verwarmen (en koelen) met een lucht/water warmtepomp leek mij dit een goeie zet.
Heb ik het uitgerekend of het zoveel goedkoper uit kwam? Nee maar ik vind het wel goed te weten dat alle opgewekte energie goed gebruikt wordt. De totale kost was rond de 10k. De slimme sturing kostte 500 euro, maar ik kreeg daar ook de helft voor terug via een premie.
Je laat je ook aansluiten aan een dynamisch contract, waarbij de slimme sturing zal gaan kijken naar de prijzen en afhankelijk daarvan laden of op het net zetten. Dat werkt behoorlijk, ook al lijkt dat niet altijd zo als je de uurprijzen er naast legt. Maar goed, ik krijg tot nu toe elke maand een beetje geld terug, dus dan vind ik dat alvast geslaagd.